Al·legoria de l'absentisme
Que el portaveu del PP, González Pons, faci culpable el Govern Zapatero de les sospitoses baixes laborals que, en forma de pandèmia, afecten els controladors aeris és una mostra del poc respecte que es pot arribar a tenir per la intel·ligència de la població. Que, a més, ho faci defensant un col·lectiu mal vist per la majoria, indica una perillosa cadència a estimular la salivació del sector més guarà dels seus electors disposats a perdre tot referent d'objectivitat per tal de desallotjar Zapatero de la Moncloa.
Definitivament, no és la dreta europea que necessitam ni, tan sols, una formació que apunti maneres de govern. Baixes mèdiques conjuntes i coaccionadores no són exemple del que s'espera i demana a la ciutadania per sortir de la crisi. Ho saben perfectament en el PP, però la tendència a la grolleria els perd. Caldria que l'empresariat, que sap dels costs de l'absentisme laboral, els induís a la reflexió i serenor imprescindibles. La demagògia de Zapatero, que existeix i molesta, no es pot combatre amb una altra de més gruixada. Llevat que no se cerqui la victòria sinó l'eliminació.
També a Opinió
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- La universitat ultracatòlica CEU desembarca a Mallorca
- El batle de Petra comercialitza un allotjament turístic gràcies a haver mentit en la Declaració Responsable inicial
- Multada il·legalment amb 200€ per portar el CAT a la matrícula del cotxe
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ès culpa del govern del PSOE. No ès nou, aquest ofici necessita una plantilla multiplicada per quatre i no reduir-la fins a mínims. Si se necessiten 100 operaris, ès millor tenir-me 400, sense passar de 25 hores de treball per setmana i no tenir-me 100 amb 75 hores de treball per setmana amb un sou tres vegades superior. Aquest ofici pràcticament mai ha de fer hores extres i no superar les 25 hores per setmana.
La nova normativa redueix els descansos dels controladors, disminueix les dotacions de personal i, sobretot, impulsa els serveis exprés, que es designen amb un interval de poques hores. En ocasions es vulnera la normativa de descansos. A més d'un controlador li han designat un servei exprés a la nit quan ha acabat un torn al matí del mateix dia
Les sospitoses baixes laborals es deuen a la sobrecàrrega horària que s'imposa a controladors i a pilots, que són sempre els que es mengen el marró quan hi ha un accident aeri. Els polítics mai no en tenen cap culpa, però són els que permeten i afavoreixen la inseguretat.
Aconseguir la victòria és el que importa, si es pot vèncer no és necessari convèncer, i tant és que s'hagi aconseguida per mèrits propis com per deficiències del contrari. Accedir al poder con sigui, això és el que volen la majoria dels polítics. Gent pràctica convençuda que de la moral no en posaran cap tros dins l'olla.