Resposta a l'ultratge
Les discrepàncies dels partits catalans entorn de la manifestació nodreixen el debat i enriqueixen les idees
El galimaties organitzat a Catalunya entorn de la manifestació de dissabte ha donat lloc a una autocrítica inclement per part dels partits polítics implicats. No coincideixen en els detalls organitzatius, però sí que estan d'acord a considerar que fan el ridícul.
L'Òmnium Cultural, sens dubte el màxim representant de la societat catalana en un ventall d'afers que inclou les manifestacions patriòtiques, proposa respondre a l'escabetxina de l'Estatut amb el lema "Nosaltres decidim. Som una nació". Aquesta afirmació és massa rotunda per a la política d'equilibris que es veu obligat a mantenir Montilla si no vol posar en perill la unitat familiar socialista. Però, d'altra banda, el lema tradueix amb exactitud l'estat d'ànim d'una ciutadania que se sent ultratjada.
En tot cas, els partits catalans s'equivoquen en qualificar de ridícules les seves divergències. La unitat és el valor mític de les autocràcies. En democràcia, la discrepància nodreix el debat i, per tant, enriqueix les idees. Ja voldríem, aquí, els illencs, poder debatre sobre aquestes qüestions, amb partits i organitzacions defensant amb arguments l'actitud de cadascú.
També a Opinió
- Recollida de signatures contra la macrourbanització de Palma
- Oferta milionària per a comprar la plaça de toros de Palma
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- Els hotelers llancen la campanya 'Tourist, go home happy' amb la intenció de contrarestar les multitudinàries protestes contra la turistització
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Em sembla inapropiat aqueix lema amb el que volen desfilar. Ho seria més, "Som una nació. No volem que decideixin per nosaltres", perquè això de "nosaltres decidim" és veu a la llegua que és una afirmació que de moment no té cap validesa.