La vida professional de Marta és com la de molts professors de Secundària, d'absoluta resistència. Ella és de les poques del seu institut de Palma que, amb 20 anys d'antiguitat, mai no ha estat de baixa per estrès o depressió i que fins i tot qualque pic a la setmana va a fer feina animada i amb ganes. La setmana passada, quan va saber la proposta del nou ministre "progressista" d'allargar a 18 anys l'ensenyament obligatori, va sentir la desagradable sensació del dejà vu i de la història cíclica que es torna a repetir. A l'institut no es parlava de cap altra cosa. Sembla que els socialistes no hi aprenen: primer fins als 16 i ara fins als 18, la qual cosa significa aguantar repetidors de 20 anys a les aules. El grupet es va fer més gran i els professors es lamentaven i la majoria calculaven els anys de jubilació propis i de Zapatero.
Eren les dues del migdia i Marta tenia la darrera hora de classe, a una aula de tercer d'ESO amb 30 alumnes on més de la meitat ha repetit qualque curs. Marta no va poder donar l'escassíssim temari programat perquè parlar de la festa de Halloween i abusar del nou alumne asiàtic que no sap dir ni bon dia els va semblar, a la gran majoria, més entretingut que aprendre gramàtica castellana. Ella no es va deprimir gens perquè ha après a conviure amb la seva frustració professional i amb el fracàs d'un sistema que obliga a romandre als centres alumnes sense cap tipus de motivació ni ganes per estudiar.
Ni el cas de Marta és especial ni la seva plaça a l'institut és dolenta, sinó més aviat al contrari. Amb els anys de docència es considera afortunada perquè, llevat de la mala educació regnant de l'alumnat i de la incompetència de la Conselleria, no ha tengut seriosos problemes. A l'hora de dinar ella i les seves companyes tornaren a la conversa sobre la darrera del ministre "progre" de torn. El to era cínic i trist perquè, per més inri, totes són votants d'esquerra i a les darreres eleccions amb una gafa ben grossa al nas van votar Zapatero. En acabar de dinar havien arribat a dues grans conclusions. La primera era que per ser ministre d'Educació s'hauria d'exigir haver fet classe, amb el guix a la mà i 30 alumnes per aula. La segona, més plausible, va ser unànime: mai més tornarem a anar a votar. Així, segons va argumentar la de ciències, cada vegada que senti llàstima pels alumnes bons i brillants oblidats i abandonats per l'Administració pensaré que jo no som còmplice de tot aquest despropòsit.
Sense rumb
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
Comentaris
Pàgina 1 de 1
Patiment, és un absolut ignorant (o burgès?). Et convido a que et treguis les oposicions i comencis tú a ensenyar (cosa que dubto molt puguis fer). Si tú fas rellotges perquè ets rellotger, vols fer rellotges, no objecctes que tinguin forma de rellotge i no facin la feina. L'educació és un dret, no una obligació. No pots posar en la ment d'una persona res si aquesta no vol que li penetris. Les aules no són una presó perquè la gent estigui allá mentre trobi feina. Les escoles són per anar a aprendre. I t'adverteixo, no és que jo sigui funcionària (anarquista per cert) si no que tú ets un nou ric que penses que l'estat t'ha de rentar el cul i estas ajudant a crear una societat encara amb menys futur del que tenia fins ara, que ja és dir d'aquest miserable país. Ho sé molt bé no només pels meus estudis, sinò perquè vaig tenir la sort de viure en un lloc més civilitzat que l'estat espanyol.
Millor tenir-los a les aules que a dins el llit o tirats en el carrer perquè tanmateix no tendrien feina. Allò que passa és que els mestres són molt corporatius i només volen viure bé, sense maldecap i ensenyant als que ja en saben.
Enlloc de fer-se mestres molts se podrien fer funcionaris, perquè és al més que s'assemblen.Mestres amb vocació d'ensenyar són minoria.
Enlloc de fer-se mestres molts se podrien fer funcionaris, perquè és al més que s'assemblen.Mestres amb vocació d'ensenyar són minoria.
Gràcies, Kika! Faig de profe des de fa 18 anys i ho veig igual. Es insuortable la seva lleugeresa i manca de llums.
Pàgina 1 de 1