cielo claro
  • Màx: 19.52°
  • Mín: 9.61°
10°

Dolores Sampol a Can Gelabert

Fa més de vint anys que conec la trajectòria plàstica d'aquesta artista. Ja en els seus començaments l'obra tenia una forta essència poètica que la situava en un pla distint al d'altres propostes illenques, empentades a treballar l'abstracció per raons de moda. De manera especial Dolores Sampol s'ha mantingut coherent en els seus treballs. Durant aquests anys ha depurat una forma de pintura de representació, que ara, quan la figuració ha tornat a guanyar el seu lloc, gaudeix del bon ofici, ben après durant els anys en què es considerava de manera generalitzada que la pintura figurativa ja havia mort.

La figuració poètica de Sampol es va interessar per elements concrets com les caixetes, les ales, les gandules, els paisatges rocallosos i també alguns bodegons. Posteriorment aquesta artista va realitzar la seva obra inspirada en uns colors determinats. Primerament, els seus interessos unicolors es van centrar en el color negre en una exposició que va presentar a Palma. Poc temps després, el color vermell va protagonitzar una mostra a la Cartoixa de Valldemossa i, encara posteriorment, va realitzar dos grups de treballs, els de color verd que ara podem admirar amb temes vegetals i el de Cabdell de Conceptes, en què l'artista mostrava elements tèxtils, camises trencades i collages damunt paper, un material que li resulta molt proper.

Ara, a Can Gelabert de Binissalem amb l'exposició Avís aeri, podem gaudir de treballs que tenen un valor, en certa mesura, retrospectiu quan a les sales trobam elements vegetals, caps humans amb capell -molt interessants-... També podem conèixer obres molt darreres com les figures horitzontals, amb un gran interès de l'artista pel cos humà. Altres temes que hi prenen importància són els presos de Guantánamo, que es reconeixen fàcilment per la seva roba de color taronja. Són obres en les quals es pot apreciar una manera de treball que es troba en el camí entre un realisme màgic i un cert regust hiperrealista. En aquestes obres el collage no està fet amb tèxtils ni papers damunt un suport, sinó que són peces metàl·liques dels barrots de la presó o de les manilles, peces que se situen en relleu en sorgir de sota la tela. L'actual exposició de Dolores Sampol permet conèixer unes obres que corresponen a les etapes més properes en el temps i que a la vegada demostren la vàlua d'aquesta artista. La recomanam especialment.

A Can Gelabert, Binissalem, fins al final d'octubre.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Slatan, fa mes de 14 anys
Quina necessitat hi ha en que un artista es mostri coherent? a més, coherent amb què? i en relacio a ? l'artista es lliure, el buscar la coherencia es una estratègia del critic per a simplificar i sistematitzar l'obra d'un artista.
La pintura figurativa mai morirà, sempre ha estat present al llarg de la història. Una figuració peòtica? entroncada amb què? d'on surt? El critic ha de guiar, no tan sols elogiar, descriure i recomanar l'obra.
Valoració:9menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente