Agilitació de les llicències d'obra

Donar facilitats per atorgar permisos de construcció evita temptacions burocràtiques de corrupció

TW
0

És comprensible i fins i tot encomiable la decisió de Cort de permetre accelerar els tràmits per a la concessió de llicències urbanístiques a Palma, tant d’obra major com d’obra menor. L’eliminació d’entrebancs burocràtics també pot evitar temptacions de corrupció com les que presumptament es detectaren a la gerència d’Urbanisme de Palma en el cas d’alguns servidors públics que foren denunciats per particulars.

La millor manera d’evitar suspicàcies és donar tantes facilitats com sigui possible als administrats. Ara bé, aquesta agilitació no ha de servir per afavorir febres constructores. És en l’actual conjuntura de crisi econòmica quan aquestes mesures són més ben rebudes perquè no s’espera una allau de peticions de llicències. Però la cosa podria ser molt diferent d’aquí a uns anys, quan s’hagi superat el cicle econòmic baix.

Cal recordar, també, que durant el mandat de Javier Rodrigo de Santos Cort concedí un total de 20.600 permisos entre obra major i menor. Tot un rècord de màxima explotació dels recursos urbanístics de Ciutat.