EMT: garantir un bon servei
Allò important és que els autobusos de Palma siguin un servei modèlic per superar l'esclavatge del cotxe
18/09/08 0:00
No és nou que hi hagi problemes a l’Empresa Municipal de Transports de Palma (EMT). Les tensions dins el servei d’autobusos es remunten als anys seixanta del segle passat, quan va desaparèixer el tramvia. Ara hi torna a haver estira-i-arronses entre els empleats i els responsables de l’EMT.
- La defensa de la llengua de Toni Nadal: «A Mallorca xerram català, no mallorquí»
- PP i Vox voten en contra d’invertir tres milions d’euros en ajudes a petites explotacions agràries
- Una vintena de pobles de Mallorca preparen marxes nocturnes simultànies pel proper 31 de juliol
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
- El primer tinent de batle de Petra va construir una bodega il·legal
7 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Se tracta de adaptar la velocitat de circulation a la del peaton. Els peatons circulan a uns 5 km/hora. Las bicicletas de 10 a 25 km/hora. Els vehicles a motor poden circular de 5 a 90 km/hora segons las vias. Se regula que dins las vias urbanas (carrers, avengudas) se circuli a una velocitat màxima de 15 km/hora, velocitat que poden assolir tant las bicicletas i cotxos. Se ordena que els vehicles a motors no puguin passar davant las bicicletas. La densitat de circulation de bicicletas ès de unas 10 vegadas la dels cotxos. Si per un punt determinad poden passar uns 4.000 cotxos per hora, amb bicocletas podrian assolir 40.000.
Es renous des autobusos són insoportables.
molts dels cotxes que saturen els carrers de Palma, no son de Palma, son de gent dels pobles que venen a fer gestions, a passetjar o a fer feina. Si es cert que hi ha interés per a reduir el nombre de cotxes que circulen per la ciutat, el primer que s'ha de fer es reduir el preu dels bitllets que la EMT imposa a la gent dels pobles. abusant amb unes tarifes de 1'10 euros per a un simple trajecte sense dret a transbordament per a infants i pensionistes dels pobles no ajudem gens a que el autobus sigui un transport atractiu.
Hi ha que millorar línea per línia i escoltar les propostes dels usuaris. Fer que la lína 5 arribi a Gènova és una proposta que fa més de 10 anys que circula, Augmentaria la connectivitat i la freqüència d'un dels barris més mal connectats de Palma,
I que m'endeis de les bicicletes, ara que es la setmana de la mobilitat? Avui en dia, deixar una bicicleta al carrer a Ciutat es voler quedar-s'hi sense!
El servei de l'EMT és ben dolent. Les línies d'autobusos tenen poques freqüències, i no es tracta bé als usuaris. Els conductors, empesos pel compliment d'horaris, sembla que corrin al circuit de le Mans. Molts d'usuaris són majors d'edat i no ho tenen en consideració. Algún conductor és molt aficionat a posar la ràdio a tota pastilla, it'agradi o no allò que ell escolta, t'ho has d'empassar. Els rellotges interiors del bus solen anar malament per regla general. Els problemes mecànics dels actuals autobusos són conseqüència de la permissivitat i l'incompliment dels deures dels que havien de fer el manteniment, però també és competència de les institucions que han d'exigir aquest compliment, perquè l'hem pagat els ciutadans.