No és nou que hi hagi problemes a l’Empresa Municipal de Transports de Palma (EMT). Les tensions dins el servei d’autobusos es remunten als anys seixanta del segle passat, quan va desaparèixer el tramvia. Ara hi torna a haver estira-i-arronses entre els empleats i els responsables de l’EMT.
La solució, que ha d’afectar tothom, és assolir un màxim d’eficàcia i oferir el millor servei possible als ciutadans. Una Palma saturada de vehicles necessita una cosa que no s’ha assolit mai: una EMT modèlica, que d’aquí a pocs anys s’haurà de compaginar amb la reinstauració del tramvia. Pot sorprendre en principi que una flota relativament moderna d’autobusos es trobi en l’actualitat en tan mal estat.
Pot sorprendre també que ara Cort s’hagi de plantejar fer-hi inversions molt costoses per tal de renovar-ne una bona part. Però allò important és treballar per una ciutat modèlica, moderna i que vagi superant a poc a poc l’esclavatge del vehicle privat. És necessari que Cort faci un esforç més important en aquest sentit.
Els peatons circulan a uns 5 km/hora.
Las bicicletas de 10 a 25 km/hora.
Els vehicles a motor poden circular de 5 a 90 km/hora segons las vias.
Se regula que dins las vias urbanas (carrers, avengudas) se circuli a una velocitat màxima de 15 km/hora, velocitat que poden assolir tant las bicicletas i cotxos.
Se ordena que els vehicles a motors no puguin passar davant las bicicletas.
La densitat de circulation de bicicletas ès de unas 10 vegadas la dels cotxos.
Si per un punt determinad poden passar uns 4.000 cotxos per hora, amb bicocletas podrian assolir 40.000.