Façana marítima de Palma
La pressió urbanística dels darrers decennis sobre la primera línia de mar de la ciutat de Palma ha acabat desfigurant-ne la façana de manera tan impetuosa com vulgar. Amb l’enderrocament dels habitatges militars ben damunt del baluard del Príncep, hauríem d’entendre que cal respectar no tan sols els grans monuments històrics, sinó també el caràcter, aquest patrimoni intangible, de la ciutat. Palma, que hauria de conservar intacta l’atmosfera de capital d’una petita illa mediterrània, optà per un creixement esburbat, irracional en moltes de les seves fases, i tot sovint agressiu amb la vella ciutat. La primera línia n’ha estat particularment afectada. La barbàrie urbanística s’ha acarnissat els darrers anys amb el Molinar, amb unes construccions que engoleixen la màgia que emana de l’antiga barriada de pescadors. Els projectes pensats per al solar de Gesa desnaturalitzaven encara més una façana que, a ponent de la ciutat, ha assolit un caràcter inhumà. Ara tocava el torn al Jonquet, quasi el darrer testimoni arran de mar de la vida dels antics pescadors. La plataforma Salvem el Jonquet mereix tot el suport ciutadà, perquè s’ha proposat defensar un patrimoni històric maltractat durant molts d’anys.
També a Opinió
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.