Quan a un centre hi ha infants amb necessitats educatives especials, és necessària la presència d'un personal especialitzat, els professors terapèutics, que els ajuden a seguir el mateix currículum que els altres alumnes assoleixen.
Aquests alumnes poden tenir necessitats de molts tipus: intel·lectuals, físiques, socials, que fan que siguin diagnosticats per un equip per tal de poder gaudir de l'ajut del personal terapèutic.
En molts casos els alumnes que han gaudit d'aquest seguiment, segueixen el curs normalment i poden anar assolint els objectius mínims i promocionar a cursos superiors. Això no vol dir que no hagin de mantenir el suport dels professors terapèutics (PT).
Per ser PT a primària s'ha de ser Mestre d'Educació Especial o Mestre amb la llicenciatura de Psicopedagogia; a secundària poden exercir de PT els llicenciats en Pedagogia amb l'especialitat d'Educació Especial i els llicenciats en Psicopedagogia.
Ara per ara l'administració només contempla que els PT prestin el servei amb alumnes de primària o primer cicle de l'ESO i cobren el sou que correspon als mestres, però la realitat marca una altra situació ben diferent, ja que hi ha alumnes amb necessitats educatives especials (atesos per PT) a primària però també a secundària: al primer i al segon cicle,.
Des de FSIE demanam a la Conselleria d'Educació des de fa temps: quan els PT cobraran com els altres?
Aina Aguareles. FSIE-Illes Balears.