algo de nubes
  • Màx: 27°
  • Mín: 21°
28°

El nou conveni viari

L'acord entre Madrid i el Consolat de la Mar per tal d'aprovar el nou conveni de carreteres constitueix una passa de gran transcendència per tal d'intentar superar l'actual saturació sense haver d'acudir a la construcció de més autopistes, que suposen un consum insuportable de territori. Amb aquest conveni arriba una nova filosofia viària. El primer acord ve de lluny, quan el PSIB estava a l'oposició i a Madrid ja governava Zapatero. S'articulà un pacte entre Moncloa i els consells (sempre a través del Govern balear) que no féu gens de gràcia a l'Executiu Matas. Es tractava "i es tracta" de millorar la xarxa ja existent i procurar que les noves infraestructures facin el menor mal possible. Així, entre d'altres objectius, es construirà el tercer carril per banda a la saturada via de cintura i, sobretot, es milloraran els accessos a Palma. Se superaran d'aquesta manera embossos enormes i, també, la situació traumàtica de l'entrada a Ciutat. És una inversió importantíssima de 560 milions d'euros que durà feina i inversió al conjunt de les Balears. Tanmateix cal no oblidar, per imprescindibles que siguin aquestes actuacions, que el gran repte del Govern del centreesquerra és el transport públic. No es pot abaixar la guàrdia en la creació d'un nou eix de conducta ciutadana en què la utilizació del vehicle privat es compatibilitzi sempre que sigui possible amb el transport públic. L'ampliació de les línies del ferrocarril, la instal·lació del metro de Palma, tant a través de la badia com fins a l'aeroport, i la millora de l'oferta dels autobusos urbans i interurbans han de ser les línies fonamentals de l'acció de govern de Francesc Antich i dels seus consellers, en coordinació amb totes les institucions implicades.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.