Transport

TW
0

Si fan comptes pujar dins un taxi, duguin un bon manat de doblers. Només per seure-hi pagaran tres euros, si és de dia, i quatre durant la nit. Amb aquests preus de baixada de bandera, el que et baixa és la moral. Si s'ha de prioritzar el transport públic, aquests preus no són normals. El servei del taxi és un servei municipal, però així com la EMT està fortament subvencionada, el taxi no percep ajudes. Em fa l'efecte que una bona manera d'incentivar que la ciutadania agafi el seu vehicle particular és fixar aquests preus desorbitats. És evident que si no s'aconsegueix una bona xarxa de transport públic o alternatiu al vehicle privat -taxi, bus, metro, tren, carrils bicis- difícilment evitarem els col·lapses, les saturacions, els caos a les entrades a Palma, etc.

Avui per avui el transport públic ha millorat però el camí per recórrer és llarg, molt llarg. De cada vegada és més difícil trobar aturades de taxi senyalitzades. Si parlam de marquesines -per evitar la pluja o el sol-, tal com tenen els autobusos, comprovarem que és missió impossible trobar-ne una. Si, a més, cercam informació sobre tarifes, rutes turístiques, etc, a un suposat panell ens tornarem boiets. Val la pena continuar? En definitiva, que manca més convenciment institucional i més inversió. D'altra banda, si vostès són aficionats a la bicicleta i volen anar a la seva feina pedalant, pensin que els carrils bici estan xapats. És a dir, trobaran un magnífic carril bici d'un carrer a dos de més amunt, però a no ser que facin feina en aquest trajecte no els servirà de res. No hi ha pràcticament carrils que travessin vies importants o que connectin zones interessants. Vaja, que els carrils bici no van de cap manera.