El Consell de Mallorca

TW
0

Al Consell de Mallorca, amb tots els meus respectes, són una mica rarets. Crec que són feiners, vius, però un tant estranys. Si llegim el programa de la Diada de Mallorca, m'explicaré.

El programa diu: «... Recuperant aquesta data històrica (la del 12 de setembre), el Consell de Mallorca vol commemorar i retre homenatge als trets diferencials que han creat la nostra personalitat com a poble i com a comunitat que enfonsa les arrels en un passat ric i singular...» Que ENFONSA les arrels en un passat? Endinsa, millor? Com a comunitat arrelada en un passat, molt millor? Tanta sort que d'això no se n'ha temut la premsa radical perquè sinó demà el titular de portada seria: «Munar hunde las raíces de Mallorca en el pasado» o pitjor, «Munar y Nadal afirman que la Comunitat hunde las raíces de Mallorca».

Seguim. Es diu que «el Consell de Mallorca vol commemorar i retre homenatge als trets diferencials». Agafin el programa, seguin i llegeixin els actes d'homenatge als trets diferencials: volta aèria a Mallorca, trofeu de golf, concert de Chenoa... Contem-ho tot, també hi ha vela llatina, tir de fona i ball de bot, però no em diguin que no és un programa raret.

Després trobam el tema del qual han fet bandera: la bandera. I aquí demostren la vivor. Regalen una bandera -del castellet- a tothom, defensada històricament pel nacionalisme espanyol enfront la quatribarrada simple. Així, avui la bandera del castellet ja no pot ser el bastió del nacionalisme espanyol (com vàrem veure a sa Marjal), i davant els atacs «inmundos» molts dels que no la veien clara (com el PSM, que ja diu sí a la bandera, però, encara, no a la Diada) ara fan una pinya que abans mai haguessin fet. Són vius, molt vius.