El Parlament de les Illes Balears va aprovar la reforma de l'estatut amb els vots favorables del PP, el PSIB i UM, però amb els vots contraris del PSM i EU-Els Verds. D'entre els acords més importants cal destacar que el PSIB renuncia a l'equiparació legal del català amb l'espanyol, i el PP desisteix de demanar un règim econòmic especial per a les illes; per la seva banda, UM demostra la seva condició de partit amb voluntat de simple comparsa que es mou al voltant de les cadires de poder, i dóna aquest acord per bo.
Cal considerar un estatut que no reconeix la plena oficialitat del català com a discriminatori amb els catalanoparlants, i és burla per a tots els ciutadans que feim ús d'aquesta llengua.
Així doncs, el PP renuncia a un finançament més just per a les balears i el PSOE renuncia a un tractament més just per a la llengua i Unió Mallorquina s'hi adhereix, sense posar obstacles a renúncies contràries a la nostra sobirania. Al congrés de Diputats a Madrid es deuen fregar les mans, els donam un estatut retallat pels mateixos polítics illencs (la insularitat és cosa que alguns partits a les balears només empren per fer electoralisme), i demanant menys que qualsevol altra comunitat.
Així doncs, pareix quedar molt clar quins són els partits que venen la nostra terra per un plat de llenties, i també qui reclama uns acords dignes per a la nostra comunitat.
Joan Ramon Bosch. Port de Pollença.