El cotxe és ja una part indestriable de molts. La conducció
revela el vessant inconscient de la personalitat, les frustracions,
els objectius. Qui no condueix a una determinada edat també dóna
pistes sobre les fílies i les fòbies: això dels cotxes és com la
política. Qui es declara apolític ja està prenent partit.
Els governants de Ciutat es vanten que Palma té el parc
automobilístic més gran, i no pensen fer res per canviar la
situació. No creuen que sigui un problema, mentre hi hagi
aparcament. I encara serà menys problema si els aparcaments donen
beneficis a Cort.
S'escuden dient que són els ciutadans de Palma els qui han triat
el cotxe com a mitjà de transport, els molt cínics. Ah!, però es
pot triar? «És clar "contestaria el Capità Cinisme, defensor del
creixement desmesurat de la Ciutat Col·lapsada". Vostè pot triar,
jove (rialles greus, com de superheroi o supervillà), entre
quedar-se a ca seva o sortir amb el cotxe».
La prova la tenim aquests dies. Les ciutats avançades fan
campanyes perquè la població vagi als centres urbans a fer les
compres nadalenques en transport públic. Les ciutats avançades,
prèviament, tenen una xarxa optimitzada de transports públics.
Aclarim això, no fos cosa que al Capità Cinisme se li acudís fer
ara una campanya perquè els habitants i visitants de la Ciutat
Col·lapsada agafin el bus tal com està ara. Abans d'impulsar l'ús
del bus s'ha d'impulsar el mateix bus. És una perogrullada, però
se'ls ha d'aclarir. Palma no és una ciutat avançada per tenir molts
de cotxes. I l'Ajuntament, si no pren mesures, està fomentant l'ús
estúpid del vehicle, el que provoca els accidents, els estressos,
els retards, els nervis, les males cares.
Ens estam avesant a veure com la gent l'empra per anar a comprar
el diari dos carrers més avall, per anar a prendre un cafè a la
plaça "més temps per aparcar que per arribar-hi a peu, si és que no
vols pagar la taxa del Capità Cinisme", per fer-lo servir de barra
amb fil musical i fer les primeres copes de la nit davant la Seu,
per anar a comprar mocadors al semàfor, que n'hi ha un que en
ven...
Per a l'Ajuntament és rendible que Palma sigui la Ciutat
Col·lapsada. Des de Cort només surten iniciatives per augmentar
l'amor a les quatre rodes. No seria d'estranyar que, d'aquí a uns
mesos, qualcú proper al Consistori promocionàs el primer cementiri
privat de vehicles de tot el món, amb gespa i fotos de les
matrícules. És molt trist que, després de tants anys de servei,
acabin sempre a la fossa comuna.
El bus nocturn que comunica la zona del passeig marítim amb els
aparcaments no solucionarà el problema del trànsit a la zona:
simplement, el traslladarà, i donarà al Capità Cinisme l'excusa
perfecta per instaurar l'ORA nocturna a les zones de marxa.
Una iniciativa com aquesta no fomenta l'ús del transport públic,
entès com l'opció per descartar el vehicle privat. El bus nocturn
de ciutat és una iniciativa mixta: vostès aparquin aquí, que jo els
duré de copes. Però no se soluciona el problema de la mobilitat
dels que surten dels bars, i és dubtós que es redueixin els
accidents, si no és que l'Ajuntament ha pensat en aquells
aparcaments com en camps de concentració de presumptes positius en
el control d'alcoholèmia, i no deixen sortir els cotxes del
pàrquing sense bufar prèviament... I no estam donant idees...
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.