Bústia
El pit bull de la Garriga
La Garriga era una barriada tranquil·la de les rodalies de Palma fins que, vet aquí!, ens hem trobat des de temps enrere amb un greu problema de seguretat. Es tracta d'un ca pit bull, raça l'agressivitat de la qual depèn en gran mesura de l'educació que rep del seu amo i que, ja des de petit, ha de menester una educació equilibrada. Si no és així, és especialment perillós amb els nins i els estranys. A més, segons la legislació vigent, sempre ha d'anar fermat i amb morrió, a més de tenir tota la documentació en regla i mai a nom de persones amb antecedents judicials.
El pit bull de la Garriga és el mateix que ens ha escomès distintes persones des de dins els contenidors del fems d'Emaya quan anam a tirar les deixalles. És el mateix que ha entrat dins zones particulars i privades atacant i ferint altres cans i enfrontant-se a les persones. És el mateix que ens obliga a sortir de les nostres cases armats amb un bon garrot per si de cas, perquè sóm bastants els que ens l'hem trobat de cara, sense fermar i tot sol.
És el mateix que ens impedeix que deixem sortir els nostres fills i filles de ca nostra per anar a jugar a la plaça, a casa d'un amic o simplement a caminar, perquè és el mateix que el mes de gener ja va fer mal a un nin, afortunadament sense conseqüències greus. És el mateix que ens té atemorits mentre esperam l'autobús de la línia 27 al seu pas pel camí Destre.
És el mateix que ha fet que les trucades a la Policia Munipal de Ciutat ja siguin cosa freqüent. És el mateix, els propietaris del qual, mostrant una gran insensibilitat cap a les persones atemorides i indefenses que vivim a la barriada, han arribat a les amenaces quan se'ls ha retret el seu incivisme. M'han comentat que dilluns dia 20, quan la Policia hagué de venir per emportar-se'l cap a Son Reus, varen haver de treure les armes de foc reglamentàries en topar-se'l de cara. No els va fer gens de gràcia aquell animalot! Idò pensau en nosaltres! Amb què ens defensam? Amb bufetes plenes d'aigua?
Ens han explicat que quan estaven a punt d'aglapir el pit bull, que anava tot sol, va arribar el propietari i, cridant-lo, el va fer entrar dins la finca impedint l'acció de la Policia. Per què no el multaren com exigeix la normativa? I ara què? Serà cert això que els cans acaben pareixent-se als propietaris? Haurem de viure tancats a ca nostra o esperarem que un dia passi una desgràcia?
AV LA GARRIGA
També a Opinió
- 'No excloguis ningú. Comparteix el català', la campanya per a sensibilitzar els parlants de la importància de mantenir la llengua pròpia
- Acció solidària amb Palestina contra les oficines del Santander a la UIB pel Dia de la Nakba
- Vox insisteix que IB3 «no és necessària» i assegura que la televisió franquista era «de més qualitat i més objectiva»
- Entitats es reuneixen a Palma perquè la manifestació per a posar límits al turisme sigui «el més massiva possible»
- Maria de Lluc Muñoz (Grup Blanquerna): «Continuarem amb el camí d'intentar marcar quines són les accions que ens haurien de dur a l'alliberament del nostre país»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
El "ja que" embruta els textos escrits en llengua catalana?