Rubalcaba diu que Espanya no apujarà el nivell d'alerta
El vicepresident primer del Govern, Alfredo Pérez Rubalcaba, ha informat que l'Executiu ha decidit mantenir l'actual nivell d'alerta antiterrorista a Espanya, encara que ha reconegut "el risc evident" que es deriva de la mort d'Ossama bin Laden i ha afirmat que "no es poden descartar represàlies". Rubalcaba ha explicat aquest dilluns en roda de premsa a Moncloa que hi ha quatre nivells i dos subnivells més, i ara Espanya està en el nivell dos, en la part alta, "és a dir, nivell alt-alt. "El vàrem apujar el mes d'octubre" després d'unes informacions rebudes per la intel·ligència europea, ha detallat. "Pensam que és suficient per garantir la seguretat dels espanyols", ha afirmat Rubalcaba, que ha recordat que l'Estat espanyol sempre té el nivell d'alerta antiterrorista alt per raons "conegudes", relacionades tant amb el terrorisme d'ETA com amb el d'origen radical-islàmic.
Zapatero hauria preferit un judici a Bin Laden, però entén la seva mort
El president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, ha admès avui que, com a demòcrata, li hauria agradat que Ossama Bin Laden hagués respost davant la justícia com tot terrorista, però ha considerat molt probable que ell mateix hagi buscat la seva mort, donada la seva "sanguinària trajectòria". Zapatero ha justificat amb aquestes paraules en el ple del Congrés la seva felicitació als EUA per la mort de Bin Laden després que el diputat d'IU, Gaspar Llamazares, la qualificàs d'"assassinat extrajudicial" i "terrorisme d'Estat". El cap de l'Executiu ha defensat també la presència de les tropes espanyoles a l'Afganistan per garantir la pau i el futur democràtic del país i ha reiterat que es retiraran quan es transfereixi la seguretat als cossos locals. Obama afirma que acabarà amb Al Qaeda
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»