L'ensaïmada triomfa a Miami
Les fotografies no enganen. L’ensaïmada mallorquina ha travessat l’Atlàntic i ja es comercialitza als EUA, si més no a Miami, la capital de l’estat de Florida.L’anècdota l’explica l’illenc Enrique Sancho, qui actualment es troba de viatge a l’esmentat estat nord-americà. Ell anava tranquil·lament pel carrer quan es topà amb un establiment Starbucks. Res estrany, fins aquí, ja que aquestes cafeteries integren una de les grans franquícies del capitalisme americà.
“Si perdem la Denominació d'Origen, faran malbé el nom de l'ensaïmada"
"Ens hem de juntar per un bé comú", assenyalava ahir Pau Llull, propietari del forn Fondo i secretari de la Junta del Consell Regulador. Llull alertava, de fet, que la pèrdua del segell de qualitat (per l'hipotètic tancament del Consell), seria un "cop" per a la qualitat de l'ensaïmada. "A Catalunya i a València, com també a Madrid, fan uns brioixos als quals els diuen ensaïmada. Bé, però que no li diguin 'de Mallorca', perque és fals". Aquest és el punt clau. El sentiment del sector és podria resumir així: que cadascú faci el que vulgui, però sense aprofitar-se del nom que els forners mallorquins s'han treballat. Així mateix, Pau Llull apunta que no vol que altres facin malbé el nom de l'ensaïmada.
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Milers de persones clamen a Palma: «Davant la turistificació de les nostres vides, trobaran un poble combatiu»
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme
- Campanya contra empreses turístiques que col·laboren amb el genocidi del poble palestí