Antònia Font i els Manel, contra el noucentisme cultural
La normalitat cultural d'un país té a veure també, sense cap mena de dubte, amb la cultura popular. Per això mateix, l'actual director de l'Institut Ramon Llull, Vicenç Villatoro, es queixava fa uns anys de la manca de normalitat i la simbolitzava en el fet que en català no havíem tingut cap banda com els Estopa. Els de Cornellà varen obtenir un gran èxit amb la seva rumba rock (herència directa de grups mítics venuts fins a la sacietat en cintes de casset, com poden ser Los Chichos i Los Chunguitos) i aconseguiren connectar també amb el públic catalanoparlant, que els adoptà com a referent. Idò bé, sembla que aquesta mancança ha estat superada i que la música en català ja ha trobat els seus herois en l'extensió popular del fenomen -tot i que a molta distància estilística i de qualitat dels germans Muñoz- gràcies a un fenomen que té com a protagonistes essencials el grup Antònia Font i els Manel. En aquest sentit, el director del Llull va explicar que "jo criticava en una conferència l'actitud extremadament noucentista que ha tingut la cultura catalana en relació amb la cutura popular.
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- ‘Microcosmos mironià vs. microcosmos lul·lià’, de Montserrat Farràs, analitza les semblances entre dos genis