El darrer esglaó cap a la igualtat
Una dada: 24,78%. I dues maneres d’observar-ho. Mig buida? O mig plena?Aquest és el dilema que els experts en polítiques d’igualtat es plantegen ara per ara. La xifra, 24,78%, és el percentatge de directius que són dones. Qualsevol podria argumentar que la participació d’elles en direccions d’empreses és, encara, molt baixa. I l’encertaria, perquè l’ampolla és bastant buida.
La recepta de les emprenedores
El senyal arribà amb la convocatòria de Dones gestionant, la primera fira adreçada a treballadores autònomes. Perquè, per un cop, l’èxit hi era tangible: 5.000 visitants i una satisfacció interna de prop del 80%.
Stop al Dia de la mare! Cada dia en igualtat
Avui és el Dia de la mare. Una festivitat de nova creació i més aviat vinculada a la societat del consumisme. Els anuncis publicitaris inserits a la premsa i la televisió de les darreres setmanes així ho demostren. Rams de roses, perfums, electrodomèstics i fins i tot una vaixella nova. No debades, és força conegut que a les dones els encanta cuinar. Hobby només superat per la passió, innata, per netejar la casa.
La república de les ombres
Hi ha un terreny al qual la llum arriba amb tanta força que enlluerna i en què les úniques formes visibles són les ombres dels elements que il·lumina. Són ombres innífugues, iguals, perquè en neutralitzar els matisos i les textures només queda un bosc sense discriminacions. És la república de les ombres, en peu d'igualtat.
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- ‘Microcosmos mironià vs. microcosmos lul·lià’, de Montserrat Farràs, analitza les semblances entre dos genis