El suposat autor del crim de Tolosa morí d'un tret al cap quan pretenia saltar per la finestra
El fiscal de París, Francois Molins, ha assegurat aquest dijous que el presumpte autor dels últims assassinats a Tolosa i Montauban, Mohamed Merah, ha mort aquest matí víctima d'un tret "al cap" rebut quan es disposava a saltar per la finestra per fugir dels agents d'operacions especials que havien aconseguit accedir a l'apartament en el qual romania enclaustrat des de dimecres. En roda de premsa, Molins, que dirigeix la investigació que ha portat a identificar a Merah com el presumpte autor dels tres crims que han deixat set morts, ha afirmat que el presumpte assassí va morir en rebre "una bala al cap" quan intentava escapar de l'abast dels agents de la unitat d'elit Dissuasió, Intervenció, Investigació i Assistència (RAID, per les seves sigles en francès), segons ha informat la cadena de televisió gal·la TF1.
El pressumpte assassí de Tolosa pretenia matar un militar que ja tenia identificat
El presumpte autor dels assassinats de set persones a Tolosa i Montauban en les últimes dues setmanes, Mohamed Merah, tenia previst matar "aquest matí" un militar que ja havia identificat, segons ha transmès el president francès, Nicolas Sarkozy, a la presidenta del Consell Representatiu de les Comunitats Jueves a la regió de Pirineus Centrals, Nicole Yardeni. Durant la reunió mantinguda aquest dimecres amb els representants de les comunitats religioses a la caserna militar de Pérignon, Sarkozy ha explicat a Yardeni que Merah tenia un pla "per continuar matant" i que contemplava "matar aquest matí", segons ha informat la premsa gal·la.
Sarkozy tractarà de contenir l'onada d'atacs racistes reunit amb els líders religiosos
El president francès, Nicolas Sarkozy, es reunirà aquest dimarts al Palau de l'Eliseu amb líders de la comunitat jueva i musulmana de França, després de l'assassinat aquest dilluns d'un professor i tres alumnes d'un col·legi jueu de Tolosa, al sud-oest de França, un crim que ha fet elevar al màxim el nivell d'alerta per amenaça terrorista. El president explicà ahir en una de les seves aparicions davant els mitjans que el suposat responsable de les quatre morts al col·legi jueu de Tolosa seria també l'autor de l'assassinat de tres soldats la setmana passada i aparentment hauria actuat impulsat per un sentiment racista. "Sabem que és la mateixa persona i la mateixa arma que la que va matar tres soldats la setmana passada", declarà el mandatari".
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Com així les Illes Balears s’han salvat de la gran apagada elèctrica?