Pollença bull
L’enfrontament entre l’heroi Joan Mas i el corsari Dragut al centre de Pollença.Foto: M.Morey. "Mare de Déu dels Àngels, assistiu-nos! Pollencins, alçau-vos! Els pirates són aquí", cridà des del fetge Joan Mas, cap de la resistència pollencina, en albirar l'assalt dels pirates. En aquell moment, com una exhalació, centenars d'homes s'abalançaren sobre l'exèrcit invasor. Eren pescadors i ramaders, gent senzilla que el 31 de maig de 1550 plantà cara a les ordes sarraïnes del temut corsari Dragut. Comandats per l'heroi Joan Mas, l'únic del poble que portava espasa, i amb l'ajuda de la Mare de Déu del Àngels, els seus pals i forques aconseguiren imposar-se als sabres dels ferotges mercenaris. Ahir, 462 anys després, el poble de Pollença demostrà que manté viu l'esperit de Joan Mas i dels resistents.
- 15J: Més de seixanta entitats convoquen la manifestació contra la massificació: «Per una vida digna, aturem la turistificació!»
- L’Assemblea de Docents denuncia l’ofensiva contra l’educació pública: menys català, més càrrega laboral i desviació de recursos
- Ha mort Jaume Santandreu, apòstol dels exclosos, lluitador per la Llibertat i escriptor
- Com valores els dos anys de legislatura del Govern?
- Declaració de guerra: PP i Vox pacten arraconar el català de l'Ensenyament i l'Administració i derogar la llei de Memòria Democràtica