A la trajectòria de Josep Maria Castellet
La Generalitat de Catalunya entregà ahir els seus premis Nacionals de Cultura lloant la tasca, a tota una trajectòria professional i artística, de l'editor i crític literari Josep Maria Castellet. En un acte que tingué lloc a Lleida, José Montilla, cap de l'Executiu català, definí Castellet com "un estudiós i conreador de la paraula". A més, en descatacà "el seu esforç per comprendre i sintetitzar els anhels, les aspiracions i el treball crític per arribar a l'establiment d'un cànon de la literatura catalana contemporània".
Josep Maria Castellet és distingit amb el Premi Nacional de les Lletres
Castellet en una imatge del 2008, quan participà a les Converses de Formentor. Josep Maria Castellet ha estat guardonat amb el Premi Nacional de les Lletres 2010. El Premi estarà dotat amb 40.000 euros. El Premi Nacional de les Lletres Espanyoles, que concedeix anualment el Ministeri de Cultura, distingeix el conjunt de la tasca literària, a qualsevol de les llengües espanyoles, d'un autor espanyol, l'obra del qual estigui considerada com a part integrant del conjunt de la literatura espanyola actual. Castellet és crític literari i assagista. Va ser el principal teòric i defensor a Catalunya del "realisme històric". L'antologia Poesia catalana del segle XX (1963), coescrita amb el crític Joaquim Molas, es considera el "manifest" de l'esmentada tendència. Fundador i primer president de l'Associació d'Escriptors a Llengua Catalana. D'entre els seus llibres fonamentals destacar L'hora del lector (1957) i Nou novísimos poetes espanyols i 'Els escenaris de la memòria' (1988).
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Com així les Illes Balears s’han salvat de la gran apagada elèctrica?