A la Fira de Frankfurt, amb el Ramon Llull
La desfeta de l'Institut d'Estudis Baleàrics, el mes de febrer passat, ha provocat que certs esdeveniments a l'exterior agafin ara una altra perspectiva. Un d'aquests casos és la Fira del llibre de Frankfurt, que enguany obrirà les portes el proper dia 6. Després de diverses consideracions, finalment, el Gremi d'Editors de les Balears anirà a la cita literària alemanya de la mà de l'Institut Ramon Llull, que ha cedit part del seu estand perquè els editors balears puguin mostrar-hi la seva obra i, si hi ha sort, començar a establir contactes amb altres editors internacionals. De moment, són dues les editorials que han confirmat la seva presència a la fira germànica (Ensiola i Documenta Balear), tot i que, pel president del Gremi, Miquel Ferrer, "hi ha encara dues o tres editorials més que estan pendents de confirmació". Ferrer es mostrà "agraït" pel suport que han rebut de l'IRL davant la incertesa de moment. L'estand del Ramon Llull és un espai de gairebé 30 metres quadrats i enguany està dedicat a "La cultura catalana a l'exili". "El país convidat a la Fira és l'Argentina, així que hem dedicat l'espai a tots aquells escriptors que hagueren d'emigrar a l'Amèrica a causa del franquisme", confirmà ahir Fanny Tur, presidenta de l'IRL a les Balears.
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»