La segona onada de consultes sobiranistes inclourà les Illes Balears a la pregunta
Les consultes sobiranistes interrogaran els ciutadans sobre si estan d'acord que els Països Catalans esdevinguin un estat independent. D'aquesta manera, les Illes Balears queden incloses en les consultes. Així ho manifestà ahir el batle d'Arenys de Munt, Carles Mora, de visita a Palma convidat per l'Obra Cultural Balear. Mora avançà que el proper 13 de desembre es duran a terme més de 100 nous referèndums a municipis del Principat.
“La independència ja no passa per la cultura, sinó per la butxaca”
Carles Mora, batle del poble català d'Arenys de Munt, creu que l'independentisme s'assenta avui sobre bases diferents a les d'ahir. De fet, Mora considera que molts ciutadans nouvinguts poden votar per la independència, sense haver de ser nacionalista. Així ho explicà Mora, de visita per Palma la setmana passada. Finalment s'ha canviat el terme Catalunya pel de Països Catalans...Sí, sota el meu punt de vista, havia estat una pregunta desencertada. Però ara es formula a tot el país. Tot i així, manteniu la voluntat d'entrar a una Unió Europea capitalista i neoliberal... Però volem ser independents precisament per regenerar el sistema, canviar-ho. Hem de tornar als hàbits dels nostres pares, de la moral i de l'ètica ciutadana. Per tant, necessitem una nova llei del funcionariat, una reforma de la Justícia i nous procediments empresarials. En definitiva, canviar la burocràcia que està matant el país.
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Com així les Illes Balears s’han salvat de la gran apagada elèctrica?