cielo claro
  • Màx: 33°
  • Mín: 25°
27°

El rei de la Casa Blanca

Joan Sans, que diumenge passat es proclamà subcampió d'Espanya júnior de motocròs, ens explicà les seves sensacions i il·lusions de cara al futur més immediat

El sub-campionat d'Espanya que diumenge passat aconseguí Joan Sans Juan (Palma, 1989) només és un dels molts èxits que ha assolit el pilot de la Casa Blanca, el qual aspira a fer un salt de qualitat i a disputar el campionat d'Europa, sense deixar de mirar mai a la meca del motocròs, els Estats Units. De moment, amb el suport de tota la seva família i una feina constant i que de vegades passa desapercebuda per la gent, Sans ha recorregut l'Estat espanyol i ja ha provat sort en diferents circuits europeus.

"Primer de tot, enhorabona pel subcampionat d'Espanya que heu aconseguit.
"Moltes gràcies.

"Que va mancar per aconseguir el campionat?
"El que va faltar va ser suport mecànic. A la cursa en què pràcticament vaig perdre el campionat, la prova de Ceheguin, anava primer i faltava mitja volta per acabar quan un pilot en volta perduda va topar amb mi i va fer que la meva moto s'aturàs i ja no tornàs a arrencar; em vaig haver de retirar. Això va fer que no pogués agafar cap punt. En un campionat de quatre proves de dues mànegues, si en una d'aquestes quedes amb zero punts ja no tens res a fer. Amb la més mínima errada perds tota la feina feta, però... A causa d'aquesta avaria, a la darrera correguda, la de diumenge passat, vaig voler assegurar, ja que el rival que m'havia pres el segon lloc de la general, Francisco Ortiz, no el va poder mantenir perquè els nervis el van trair.

"Amb aquest resultat, ja heu acabat la temporada?
"Sí, ara la temporada júnior ja l'he acabada. Era el meu darrer any de júnior. Ara em queden dues curses més de sènior.

"Així, l'any que ve ja competireu en la categoria sènior?
"Sí, amb pilots que disputen el Mundial, amb pilots molt bons, dels quals aprens molt només de veure'ls pilotar.

"Disputar el Mundial és el vostre repte?
"Vull arribar a disputar-lo, però el meu gran somni és anar a Amèrica. Anar a viure-hi i disputar supercròs... Seria el millor que em podria passar. Però per pensar en això primer he de córrer el campionat d'Europa, probablement l'any que ve canviaré d'equip, així que millor anar passa a passa.

"Amb quin club correu?
"Som del MotoClub Fora Vila de Muro, però corr amb el Motos Muriel andalús, el que seria KTM Espanya, dels quals tenc molta ajuda.

"Parlant d'ajudes, creis que si aquí a les Illes hi hagués més suport al motocròs hi hauria un millor nivell?
"Bastant, perquè hi ha pilots bons que, com que no troben ajudes, no poden córrer. A més, sense circuits és molt difícil. Abans n'hi havia un d'arena que era impressionant per entrenar-hi i posar-se fort, però els polítics el van tancar. Cada vegada queden menys circuits.

"Ara que vos heu referit als polítics, la setmana passada el president de la Federació Balear de Motociclisme, José Yuste, es va reunir amb el conseller d'Esports i Joventut, Mateu Canyelles, i el tema de la manca de circuits va ser un dels que s'hi van tractar. Creis que millorarà la situació del motocròs?
"Sense circuits és impossible practicar el meu esport. A més, s'hi ha d'afegir el cost d'anar a competir a la Península. Els viatges són molt cars. Per això, quan algun pilot arriba a fer un bon paper al campionat d'Espanya, ja se li ha de recòneixer l'esforç. Fa poc més d'un mes que vaig anar a Bèlgica amb la Federació espanyola i allà el motocròs és una cosa impressionant, hi veus els pilots del Mundial i aprens molt del seu pilotatge. La gent és molt diferent a la d'aquí. Són molt centrats, els circuits sempre estan en perfectes condicions, tot perfecte.

"I aquí, què s'hauria de millorar per intentar assolir el nivell europeu?
"Els circuits; és allò més bàsic. Llargs i difícils, i intentar trobar-ne un d'arena. Si fas via en arena, fas via pertot. Ho millores tot. Sense deixar de banda els patrocinadors, sense els quals és molt difícil poder competir al màxim nivell.

"I la decisió de córrer amb un club sevillà va ser motivada pel suport que vos donaven?
"Era la millor opció que tenia, ja que eren els que millor m'ho van posar per córrer amb garanties d'èxit. L'any passat vaig córrer per Kawasaki i n'estic supercontent i don les gràcies per tot el que van fer per mi, però vaig tenir una millor alternativa i de moment va molt bé.

"I per a l'any que ve?
"Encara no ho sé. Estam mantenint contactes amb KTM i esperam a veure quins resultats obtenim a les dues corregudes sènior. Però el meu principal espònsor, Planet Racing, amb Xisco Bosch al capdavant, està cercant equip per disputar el Campionat d'Europa, que seria la passa prèvia al meu gran somni, anar a córrer als Estats Units.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.