El copilot de Nani Roma (Repsol Mitsubishi), el francès Henri Magne, va morir ahir després de patir un greu accident a la sisena i última etapa del Ral·li del Marroc, que unia les localitats de Taghdoute i Ouarzazate. El pilot català sortí il·lès de la brutal col·lisió que patí en estavellar el seu cotxe contra un mur de formigó.
L'equip Repsol Mitsubishi Ralliart, que marxava al capdavant de la competició amb el francès Stéphane Peterhansel i el seu copilot Jean-Paul Cottret, va decidir retirar-se de la prova en senyal de respecte cap al copilot de l'equip de Nani Roma.
Henri Magne, de 53 anys d'edat, residia a Andorra i era copilot professional des del 1990. Durant tots aquests anys havia format equip amb Masuoka, Saby, Schlesser, Serbià i Alphand entre molts d'altres.
Entre els èxits més importants que va aconseguir durant la seva trajectòria, Magne va ser campió del món de ral·lis tot terreny el 1998, 2000, 2001, 2002 i 2003; aconseguí, a més, 27 victòries i setanta-dos podis en 25 anys de carrera. Ahir perdé la vida en un fatal accident que tingué lloc entre el primer i el segon control de pas, al quilòmetre 60,30 de l'especial.
En una jornada marcada pel tràgic esdeveniment, la prova va tenir altres protagonistes en el terreny esportiu. Stephane Peterhansel (Mitsubishi) es va proclamar campió de la cita en cotxes, però van ser retirats oficialment del ral·li pel director de l'equip Repsol Mitsubishi Ralliart, Dominique Serieys, en el control d'arribada. D'aquesta manera, la retirada del fancès donava la victòria al belga Giniel De Villiers (Volkswagen).
En la categoria de motos, Isidre Esteve (KTM) s'adjudicà la darrera etapa del ral·li en l'especialitat de motocicleta per davant de Marc Coma (KTM), segon, que aconseguí el triomf final en la prova amb més de 13 minuts d'avantatge sobre el pilot francès Cyril Despres (KTM). Coma, que partia en la darrera etapa amb un còmode avantatge de més de dotze minuts, no es va limitar a cobrir els darrers 222 quilòmetres d'especial cronometrada de manera conservadora, sinó que va tractar d'obtenir el triomf i va treure quasi un minut a Despres.
Això no obstant, el pilot del dia va ser, sense cap tipus de dubte, Isidre Esteve, que va vèncer en la darrera etapa i donà una autèntica lliçó de pilotatge. Aconseguí a més un avantatge de tres minuts i deu segons sobre Coma, que fou segon.