Kalus Malorny, d'Event-Pool, està convençut de l'èxit de Palma
com a seu d'una important prova en el calendari de maratons d'àmbit
europeu.-Per què la ciutat de Palma és tan atractiva per a la
disputa d'una marató internacional?
-Els corredors tenen enguany per primera vegada l'oportunitat de
finalitzar la temporada en un clima mediterrani, amb un recorregut
impressionant i molt bell en una ciutat preciosa. Palma és un marc
meravellós.
-Quines possibilitats té Palma de col·locar-se entre les
maratons més importants del món?
-Els pròxims anys Palma s'establirà com a highlight del final de la
temporada. No serà mai una marató tan gran com la de Colònia, amb
més de 22.000 participants, però tampoc no és la nostra idea. A
Palma, la qualitat i els serveis per als participants i per als
acompanyants són allò més important.
-Vós organitzau la Marató de Colònia des de fa anys. Què
tenen en comú Palma i Colònia, i què de diferent?
-La diferència principal és el nombre de participants. A més, una
ciutat com Colònia amb gairebé un milió d'habitants ofereix una
infraestructura completament diferent de la de Palma, que com a
capital turística ofereix una altra situació. Per això, gairebé
l'única cosa que les maratons de Colònia i de Palma tenen en comú
és la llargària del recorregut, de 42'195 km.-Quins són els
problemes principals respecte de la tècnica i la logística a
Palma?
-Allò més complicat és que aquí a l'Illa falten els materials que
es necessiten per a una marató d'alt nivell tècnic i logístic. Ho
solucionam transportant de fora gairebé tot el material que ens
faci falta. Volem oferir als participants d'alt nivell esportiu, i
alhora al corredor popular, una experiència inoblidable.-Quant
de temps es necessita per muntar i per desmuntar el
recorregut?
-Aproximadament una setmana abans de l'esdeveniment es posa tot el
material en diferents llocs a les voreres del recorregut, però el
muntantge el realitzarem a partir de les 22.00 hores del dissabte
abans. El tancament dels carrers principals es du a terme com més
tard millor per reduir les molèsties als ciutadans.-Quant al
recorregut, quines possibilitats hi ha d'obtenir un rècord de menys
de dues hores i deu minuts?
-Hem planificat tot el recorregut d'una manera que permeti alhora
un rècord de menys de dues hores i deu minuts i que mostri, així
mateix, els racons més bells de Palma.-Com us heu assegurat que
els participants tenguin tota la informació que necessiten?
-Cada participant rep, dues setmanes abans de la prova, una
confirmació de la seva participació amb un paquet complet
d'informació que s'ha elaborat de manera conjunta amb les
autoritats i amb les organitzacions de voluntaris.
-Com funcionarà l'avituallament?
-Dissabte al capvespre hi haurà una gran festa amb paella a ses
Voltes davall la catedral. Durant la prova, muntarem per als
participants un total de 12 estacions d'avituallament. A més, els
oferirem una gran varietat de menjar i beure a la zona de meta,
incloent-hi productes típics de les Balears, fruita o sucs. És clar
que també oferirem una bona cervesa freda.