nubes dispersas
  • Màx: 13°
  • Mín:
11°

La primera corba fou determinant

Ralf Schumacher guanyà per davant Montoya i el seu germà

L'alemany Ralf Schumacher (Williams FW24 BMW) s'aprofità del duel entre el seu germà Michael (Ferrari F2001) i el colombià Juan Pablo Montoya (Williams FW24 BMW), que col·lidiren en el primer revolt, per adjudicar-se la victòria en el Gran Premi de Malàisia, segona prova del Campionat del Món.

Pere de la Rosa (Jaguar R3) es classificà en desena posició, ja que es veié obligat a remuntar després de pegar un cop amb el francès Olivier Panis (BAR 04 Honda), a la setena volta, quan intentava avançar, la qual cosa l'obligà a entrar a boxes per canviar el morro del cotxe. Malgrat aquest incident, que l'envià a la 18a posició, De la Rosa tan sols hauria pogut guanyar un lloc al final de la correguda, després de dur el seu Jaguar fins al límit.

Pitjor sort tingué el seu company d'equip, el britànic Eddie Irvines, que hagué d'abandonar després de topar amb Alex Yoong (Minardi PS02 Asiatech). Amb una sola aturada a boxes per fer benzina i canviar pneumàtics, el triomf de Ralf Schumacher fou fàcil, mentre que darrere seu Montoya, que completà el doblet de Williams-BMW, i Michael Schumacher havien de remuntar des de les darreres posicions.

En arribar al primer revolt Montoya tancà Michael Schumacher i la col·lisió fou inevitable. L'alemany va rompre l'aleró davanter i a la conclusió de la primera volta es veia obligat a aturar-se a boxes, mentre que el colombià descendia fins al novè lloc. Els comissaris esportius consideraren que l'acció de Montoya anava més enllà del permès i l'obligaren a passar per boxes, sense haver-se d'aturar, amb la qual cosa truncaven la seva remuntada i del setè lloc baixava al novè, amb Michael Schumacher en 14è lloc.

Al capdavant de la prova el brasiler Rubens Barrichello (Ferrari F2001) disposava de cinc segons d'avantatge sobre Ralf Schumacher, mentre que tercer era el finès Kimi Raikkonen (Mclaren MP4/17 Mercedes), que no podia seguir el ritme dels cotxes de davant. La tàctica d'aturar-se en una sola ocasió per fer benzina i canviar de pneumàtics de Ralf Schumacher seria la triomfadora, ja que Barrichello no aconseguií suficient avantatge com per poder-ho fer dues vegades i mantenir el primer lloc, que perdé primer a la volta 21a i definitivament a la 34a, de les 56 que tenia la prova.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.