algo de nubes
  • Màx: 20.17°
  • Mín: 13.1°
20°

Palma acull 70 vaixells d'època

Unes setanta naus lluiten pel XVII Trofeu Comte de Barcelona i la III Copa Joan de Borbó

La badia de Palma acull des d'ahir i fins al proper diumenge una competició de vela força peculiar. Es tracta d'una flota de 70 vaixells d'època i clàssics que lluitaran per dos trofeus diferents: el XVII Trofeu Almirall Comte de Barcelona i la III Copa Joan de Borbó. A la competició de vaixells d'època han de participar embarcacions creades abans de 1950 o que siguin una reproducció totalment fidel d'un plànol d'aquesta època. A la de clàssics, han de ser d'entre 1950 i 1970.

D'aquesta manera, amarrats al moll de Pescadors del port de Palma es poden trobar aquests dies vaixells construïts el segle XIX i cuidats amb devoció pels seus actuals propietaris. L'embarcació més antiga és l'Isla de Ebusitana, construïda poc després de l'any 1850. És un pailebot de càrrega que va ser de propietari espanyol, però ara té bandera alemanya. En aquest vaixell es poden contemplar les línies clàssiques d'aquella època, molt més grosses que ara, encara que en el seu cas es van fer per acollir grans bodegues on transportar vi pel seu comerç. Són unes línies que, per evolució, ja s'han perdut en la vela actual.

També destaca el Thopaga, una goleta de principi de segle d'uns 38 metres de llargària. Va néixer amb matrícula de Mallorca, però va acabar als anys 60 en mal estat a Eivissa perquè transportava ciment. El francès Gerard Delgado el va restaurar i ara per ara és el seu patró i armador. L'actual campió de la competició és el Rosendo, una embarcació construïda pel mallorquí Pau Ferrer a partir de plànols fets a Anglaterra. Va ser el primer vaixell a les Balears que utilitzà xarxes de cable per suportar les veles. La flota llatina tindrà, un cop més, una participació molt minsa. Només seran cinc vaixells que constituiran una de les múltiples categories de la competició.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.