cielo claro
  • Màx: 33°
  • Mín: 25°
25°

Valentino Rossi surt a la caça del desè títol

Comença a Qatar el Mundial més espanyol de la història, amb quatre proves i cinc pilots estatals

L'italià Valentino Rossi (Yamaha) cercarà a partir d'avui en el Gran Premi de Qatar, primera cita del Mundial 2010, el desè títol en el Campionat més espanyol de la història, amb quatre corregudes en territori estatal i cinc pilots en la categoria reina. El d'Urbino és el gran favorit per aconseguir el tercer títol consecutiu en MotoGP i el vuitè en total, encara que tornarà a tenir l'enemic a casa, amb Jorge Lorenzo (Yamaha), vigent subcampió, com a rival a batre. A més a més, l'australià Casey Stoner (Ducati), campió del món el 2007, i el català Dani Pedrosa (Honda) tornaran a estar en la baralla.

A Losail, Il Dottore cercarà el primer triomf de la seva història en una cursa nocturna, ja que Stoner s'ha imposat les tres darreres campanyes a la pista qatariana: una en horari diürn i dues sota els focus. El transalpí, guanyador d'aquesta cita el 2005 i el 2006, ha dominat tots els tests de pretemporada amb l'única excepció de l'última sessió, en la qual el més ràpid va ser Stoner, que llançà un avís de la seva seguredat damunt aquest traçat, en el qual l'any passat precisament va vèncer la partida a Rossi. Lorenzo, en canvi, hi arriba una mica mancat de ritme, ja que una caiguda en pretemporada el va obligar a passar pel quiròfan i, encara que va poder tornar a rodar en les dues darreres jornades de tests, el mallorquí es veu una una mica baix de forma.

Pedrosa, tercer en la classificació de l'any passat, tampoc no està fi, ja que no ha trobat la millor posada a punt per a la seva Honda oficial, malgrat que les lesions l'han respectat i no hauria de tenir problemes per millorar.
La graella també inclourà tres espanyols més: Aleix Espargaró (Ducati), que farà la seva primera campanya completa, i els debutants Àlvaro Bautista (Suzuki) i Hèctor Barberà (Ducati). Així mateix, caldrà seguir les evolucions d'altres debutants com el nord-americà Ben Spies (Yamaha) i el japonès Hiroshi Aoyama (Honda).

Màxima igualtat en la nova Moto2

La categoria de 250 cc desapareix i és substituïda per Moto2, en la qual tots els 40 pilots inscrits portaran motos dotades de propulsors (Honda) i pneumàtics (Dunlop) idèntics, de manera que la naixent categoria s'anuncia com un desafiament molt igualat. S'hi han inscrit un total de nou espanyols, entre els quals s'han de tenir en compte com a candidats al títol el veterà Alex Debón (Aeroport de Castelló-Ajo); el vigent campió de 125 cc, Julián Simón (RSV); el català Toni Elias (Gresini), que ha baixat de la categoria reina per afrontar aquest desafiament; Fonsi Nieto (G22 Holiday Gym), que torna després de la seva aventura en les Superbikes; i Hector Faubel, que tancà l'acord amb l'equip Marc VDS Racing fa uns dies.

Al seu costat, la nòmina internacional de favorits és molt àmplia, amb els italians Simone Corsi, Mattia Pasini i Roberto Rolfo; el francès Mike Di Meglio; el japonès Yuki Takahashi; el txec Lukas Pesek; el suís Thomas Luthi; i l'hongarès Gabor Talmacsi, entre d'altres. Els tests realitzats a València i a Jerez han confirmat la igualtat en pista i han començat a posar el focus en alguns participants destacats. El català Toni Elias s'ha situat entre els més excel·lents de la fase preparatòria. La seva experiència i la del seu equip podrien jugar un paper fonamental en aquesta primera campanya de la categoria, encara que el manresà haurà de superar en aquest inici de temporada la lesió que es va fer en una caiguda ocorreguda el darrer dia d'assaigs en el circuit de Jerez.

La categoria de 125 cc cerca l'hereu de Simón

En el vuitè de litre, on correran vuit espanyols, Marc Márquez (Derbi), Nico Terol (Aprilia) i Pol Espargaró (Derbi) hi arriben amb fermes opcions de succeir en el palmarès Julián Simón. Els tres han firmat una brillant pretemporada i tenen experiència per pujar al capdamunt del podi. La principal amenaça al domini estatal la presentarà el britànic Bradley Smith (Aprilia), que ja va ser un digne rival de Simón. Així, els pilots espanyols inicien un any amb quatre curses en territori estatal, atès que a Jerez, Montmeló i Xest s'uní per març Motorland com a substitut del GP d'Hongria.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.