algo de nubes
  • Màx: 20°
  • Mín: 11°
20°

Alonso fa el màxim: vuitè!

Räikkönen (Ferrari) s'imposà a Sepang per davant Kubica (BMW) i Kovalainen (McLaren) en una cursa on el Renault de l'asturià mostrà les seves mancances

El finlandès Kimi Räikkönen, després de la catàstrofe de Ferrari fa una setmana a Austràlia, va aconseguir la victòria en el Gran Premi de Malàisia, en què Fernando Alonso (Renault) va acabar en el vuitè lloc, màxim possible al qual podia aspirar si la carrera es desenvolupava en condicions normals.

A Räikkönen l'han acompanyat al pòdium el polonès Robert Kubica (BMW) i el finlandès Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes). El britànic Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), que ha finalitzat en cinquena posició, per darrere de l'italià Jarno Trulli (Toyota), manté el lideratge del campionat del món amb tres punts d'avantatge sobre Räikkönen i sobre l'alemany Nick Heidfeld (BMW), que finalitzà sisè.

La carrera, en gairebé totes les posicions es va jugar en el primer revolt després de la sortida. Alonso, que havia partit des de la setena plaça havia guanyat un lloc en afrontar la mateixa, però ho havia de fer per exterior, la part mes bruta.

Davant ell, també per l'exterior, es tocaven Trulli i Heidfeld i tots ells anaven a perdre posicions. Alonso passava a Heidfeld, però era superat pels McLaren de Kovalainen i Hamilton i pel Red Bull de Coulthard, amb el qual retrocedia al 9è lloc.

La pluja que s'anuncià dies enrere no aparegué en el transcurs de la cursa i això va fer que no hi hagués ensurts i que els incidents es comptassin amb els dits de la mà. El més important, la sortida de pista del brasiler Felipe Massa (Ferrari) quan anava segon rere el seu company d'equip a mitjan prova.

Hamilton tenia un problema en la primera aturada per proveir-se quan els mecànics tardaren més del compte a fixar la roda dreta de davant, la qual cosa el va fer perdre una desena de segons.

La retirada de Massa féu que Alonso ascendís a la zona de punts, vuitè lloc, i en les voltes finals va començar a assetjar l'australià Mark Webber (Red Bull), rodava més ràpid que aquest i per un moment féu somiar amb un avançament com el de fa una setmana a Kovalainen, però en aquesta ocasió no va ser possible, i la seva lluita només rebé el premi d'un punt, que en aquest mundial es cotitzen molt cars.

Si Massa va començar dominant la cursa fins a la seva primera parada, després va ser el seu company Räikkönen el que va prendre el comandament i mostrà la gran superioritat de Ferrari en aquesta carrera. Kubica era l'únic que aguantava als cotxes vermells i en podia treure profit si hi havia algun incident, per la resta, Kovalainen, Trulli, Heidfeld, Webber i Alonso, rodaven en temps molt similars, però a més de mig minut del cap.

En les voltes finals, a més de la persecució d'Alonso sobre Webber, Hamilton pressionava Trulli, que aconseguiria un magnífic quart lloc per Toyota.

Räikkönen es feia amb la 16a victòria, Kubica aconseguia el millor resultat de la seva carrera amb el segon lloc i Kovalainen va resultar ser el tercer.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.