La directora general de Primera Infància, Amanda Fernández, parlarà del perquè de les religions a l'escola en el proper Dilluns de l'Obra
Amanda Fernández Rubí, qui actualment és la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, parlarà en el proper Dilluns de l'Obra de l'OCB de Manacor de la idoneïtat o els avantatges d'impartir l'assignatura de religió als centres escolars.
També a Illes Balears
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
- El 78,5 % de les famílies de les Illes Balears varen triar el català com a llengua a l'escola
- L'Ajuntament de Palma demana la destitució immediata del regidor de Mobilitat
- Jaume Alzamora dimiteix de tots els seus càrrecs a Més per Mallorca
- Un grup de joves menorquins responen a les provocacions espanyolistes durant l'acte de Ses Avellanes de les festes de Sant Joan
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Deixem-fe les creences per a la intimitat de les persones i traguem la religió de les escoles públiques d'una vegada. Ciència, reflexió i llibertat de pensament, fora dogmes i creences; resulta metafísicament impossible provar el que no és, per això mateix hi ha els dogmes. Fins quan haurem d'exposar els nostres infants a un rentatge de cervell totalment contrari a la raó? Laïcitat i raó, deixem fora la mística perquè és com voler mesclar aigua amb oli.
Aquesta professora només anomenara els avantatges, però no dirà els inconvenients, de que s'enseny Religió a les escoles. I la veritat és que independentment de si se és creient o ateu i de si se rep formació religiosa fora de l'escola hi ha més inconvenients que no avantatges, a l'hora d'ensenyar religió: Començant per la injustícia de que només s'ensenyi religió catòlica i Islam, com si les altres religions no fóssin importants i es seus practicants no pagàssin impostos i no tinguésdin drets, fins la despesa que representa i que se podria invertir en donar una formació en temes de salut, de civisme i urbanitat o d'alimentació o d'ecologia, per només nombrar unes poques matèries. I també perque existeix la mala pràctica de ficar la política ( en el cas del Catolicisme sempre se beneficia a la dreta i se distorsiona la realitat, quan se tracta de dejectar als altres) i té el perill de que els alumnes surtin mal informats i adoctrinats en temes que res tenen a veure amb la religió, però que aquesta ha servit de vehicle per aquesta finañitat. I només he parlat de tres dels nombrosos inconvenients, que té awuest costum arcaic i poc saludable social i psicològicament pels alumnes.
Aquesta professora només anomenara els avantatges, però no dirà els inconvenients, de que s'enseny Religió a les escoles. I la veritat és que independentment de si se és creient o ateu i de si se rep formació religiosa fora de l'escola hi ha més inconvenients que no avantatges, a l'hora d'ensenyar religió: Començant per la injustícia de que només s'ensenyi religió catòlica i Islam, com si les altres religions no fóssin importants i es seus practicants no pagàssin impostos i no tinguésdin drets, fins la despesa que representa i que se podria invertir en donar una formació en temes de salut, de civisme i urbanitat o d'alimentació o d'ecologia, per només nombrar unes poques matèries. I també perque existeix la mala pràctica de ficar la política ( en el cas del Catolicisme sempre se beneficia a la dreta i se distorsiona la realitat, quan se tracta de dejectar als altres) i té el perill de que els alumnes surtin mal informats i adoctrinats en temes que res tenen a veure amb la religió, però que aquesta ha servit de vehicle per aquesta finañitat. I només he parlat de tres dels nombrosos inconvenients, que té awuest costum arcaic i poc saludable social i psicològicament pels alumnes.