Guadi Galego rebrà el premi a la promoció de la realitat plurilingüe de l'Estat espanyol
La cantant i compositora gallega Guadi Galego rebrà el 20 de febrer a Madrid i de la mà dels governs d'Euskadi, Navarra, Galícia, Catalunya, València i les Balears, el 'Premi a la Promoció de la Realitat Multilingüe de l'Estat Espanyol', que li ha estat concedit pel seu darrer treball discogràfic multilingüe, titulat 'Immersió'.
Aquest guardó, instaurat en 2008 amb motiu de l''Any Internacional de les Llengües' promogut per la Unesco, reconeix la labor realitzada per persones, entitats o empreses en l'àmbit de la defensa i la promoció de la diversitat lingüística de l'Estat espanyol, així com la contribució a la difusió de les llengües oficials a l'Estat, a més del castellà, segons ha recordat el Govern basc.
Concedit en les seves edicions anteriors a empreses com Microsoft o Eroski, aquesta és la primera ocasió en la qual els governs que organitzen el premi decideixen atorgar-l'hi a una persona particular, en aquest cas, a Guadi Galego, una artista amb «projecció i reconegut prestigi» en l'àmbit musical de Galícia, han destacat.
L'àlbum 'Immersió' està integrat per músiques cantades en set llengües de la Península Ibèrica (basca, gallec, català i castellà, així com portuguès, aranès i asturià), i compta amb col·laboracions d'artistes de diferents territoris.
En l'acte de lliurament d'aquest reconeixement, que se celebrarà el 20 de febrer en el Cercle de Belles arts de Madrid, participaran responsables institucionals dels sis governs, Euskadi, Navarra, Galícia, Catalunya, València i les Illes Balears, que promouen aquest guardó.
També a Illes Balears
- L’STEI denuncia que la Conselleria d’Educació amaga informació sobre ràtios i quotes
- Un vídeo del Govern sobre l'ús responsable de l'aigua rep una allau de crítiques: «S'ha de tenir un bon fetge...»
- GOB: «S’accelera la destrucció definitiva del sòl rústic a les Illes Balears»
- «Parla'm en espanyol»: un Guàrdia Civil exigeix a un veí a renunciar al català
- El 78,5 % de les famílies de les Illes Balears varen triar el català com a llengua a l'escola
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.