algo de nubes
  • Màx: 15°
  • Mín: 10°
10°

Sabates congelades per anar a recollir un Lux

Nando Esteva torna a ser finalista dels prestigiosos premis de fotografia de l'Estat amb una campanya que ideà per a la marca de calçat Farrutx

En una campanya de publicitat sempre hi ha aquelles imatges que agraden al client i aquelles altres -sovint poc afortunades- que són més del gust del fotògraf. Això és el que passà a Nando Esteva amb aquesta sèrie de fotografies que féu per una marca de sabates mallorquina i que ara l'han duit, per segon any consecutiu, a la final dels premis Lux de fotografia. "Aquestes imatges corresponen a la part més creativa de la campanya que vaig fer per a la col·lecció d'hivern de Farrutx. Les he presentades a concurs com a projecte personal, perquè la marca les trobà massa agressives en el seu moment", diu el fotògraf, qui reconeix que "és una campanya que reflecteix la meva inquietud per realitzar publicitat impactant". Esteva ha quedat entre els quatre finalistes de la categoria bodegons, un fet que, per ell, "ja és un premi". "Arribar a ser finalista ja vol dir que tens la quarta plaça assegurada i apareixes en els llibres que s'editen amb tots els gauardonats. Ara, falta veure si puc aconseguir l'or, la plata o el bronze", va manifestar el fotògraf.

Els premis Lux són atorgats per l'Associació de Fotògrafs Professionals (AFP) i són tota una referència dins el sector. La gala de lliurament de les distincions serà el proper 28 d'octubre a Barcelona. Com ja hem indicat, Esteva hi participa enguany dins la categoria Bodegons, un apartat que, segons el fotògraf, "ha estat tota una sorpresa. Després d'un any que ha estat una mica dur, estic content d'haver arribat aquí, ja que és una de les categories més competitives que hi ha a Espanya".

Les tres fotografies presentades al concurs reben el nom de Piel mojada i s'hi vol reflexionar entorn del concepte del "factor climàtic, mediambiental i la descongelació dels pols". El catàleg d'hivern 2010/11 de la marca Farrutx segueix també aquest concepte, encara que, com apunta Esteva, "és un poc més comercial".

Una bona trajectòria

Ara fa un any, Esteva arribà també a la final dels premis Lux amb el treball Rostres, en aquest cas dins la categoria Projecte Personal. En aquella ocasió, el mallorquí guanyà el Lux de bronze en la seva categoria, per la qual cosa enguany "tant de bo tingui un poc de sort i pugui repetir amb alguna de les estatuetes que atorguen".

Nando Esteva (Palma, 1979) està especialitzat en fotografia publicitària, la qual combina amb altres projectes més personals. Pel seu objectiu, hi han passat marques com Iberostar, Quely (amb la campanya de Rafel Nadal), Cafè Cappuccino, Farrutx i Camper, entre moltes d'altres. La seva relació amb el món de la fotografia començà l'any 1995, quan, com a ajudant de fotògraf, viatjà per diferents països, com Cuba, Mèxic, les Maldives, Egipte i Tanzània, entre d'altres. Des del 2001 treballa per compte seu i crea la imatge de moltes empreses ubicades a Mallorca.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.