Una al·lota jove, rossa, curra, estrangera, bruna... jeu a la piscina d'un hotel en una de les moltes imatges que, en qualsevol establiment de la costa mallorquina, i malgrat la crisi que assegura que pateix el sector, es repeteix una i altra vegada. Pareix que és el turista tipus: l'amant del tot inclòs, aquell que és feliç amb el sol i la festa, que no farà esforços a la recerca d'una deserta i paradisíaca caleta i gairebé no perdrà tampoc el temps a visitar les joies històriques del centre de Ciutat.
Però el muntatge d'un gran escenari devora seu, amb els respectius milers de watts en llum i so, ens indica que en aquest cas la història per ventura és diferent. El nom de l'hotel, Mallorca Rocks, ens en dóna pistes i ens transporta a l'experiència que, des de fa cinc anys, regna a la veïna Pitiüsa, per on ja han passat noms com els de Keane, Arctic Monkeys, Vampire Weekend, Pete Doherty i The prodigy -que hi actuarà el proper 20 de juliol per celebrar-ne l'aniversari.
"La bona experiència d'Eivissa ens impulsà a exportar el projecte a una altra banda. Cercàrem per tot el món i, al final, vàrem veure que l'opció millor la teníem ben a prop de casa, a Mallorca!", explica Andy McKay, creador d'aquest concepte d'hotel del rock'n'roll. Avui vespre, a partir de les 19.30 hores i per un preu de 24 euros per a residents, hi tindrà lloc la festa d'obertura amb l'actuació de The Kooks i Bombay Bicycle i Zane Low.
És ver que el públic objectiu d'aquesta experiència és el turista britànic -l'hotel és al cor de Magaluf i la majoria de bandes internacionals hi atreu més els anglesos-, però Mckay confia que la seva proposta arribi al públic local. "Tenc la sensació que Mallorca atraurà més residents que Eivissa. Les entrades es venen per mitjà de la nostra web i es poden comprar en euros i en lliures. A Eivissa, el 90 per cent de les vendes són en lliures. A Mallorca, més d'una tercera part ha estat en euros i això és un indicador que el públic local i estatal hi està més interessat", afegeix. "Sé que hi ha molta gent de l'Illa que no té costum d'anar a Magaluf, com n'hi havia molta d'Eivissa que no anava a Sant Antoni. Però quan veus que l'esdeveniment més important de la setmana té lloc aquí, és quan comencen a canviar les coses", asseverà.
De moment, aquest estiu hi haurà un total de cinc grans concerts a Mallorca i, depenent de l'experiència, s'aniran ampliant amb vista a l'any que ve tal com es fa a Eivissa, que en té un cada setmana. A més, com indicà McKay, "ens agradaria que bandes mallorquines que encaixassin amb el concepte de l'hotel arribassin també a tocar-hi".
Com ja hem dit, el Mallorca Rocks està situat al cor de Magaluf, en un hotel del grup Fiesta que s'ha reformat i modernitzat per a l'ocasió. "Sabem que per la zona hi ha molts establiments de caire familiar que han quedat obsolets. Nosaltres oferim una imatge renovada, només per a joves i no tant per a famílies", afegiren els responsables de comunicació del centre. Un mobiliari futurista, una piscina de grans dimensions, una botiga amb merchandising i un petit club nocturn que esdevé l'única part accessible per al públic no allotjat al complex integren aquest nou indret de l'àrea de Calvià. McKay vol fugir de touroperadors i, sobretot, del tot inclòs, per la qual cosa la majoria de reserves són contractades a través de la seva pàgina web.
L'Eivissa Rocks té capacitat per a 1.500 persones -600 quan fan concerts acústics al bar. A Mallorca, els jardins de l'hotel en poden acollir 2.000 i, per tant, McKay creu que el d'avui vespre "pot ser l'esdeveniment més multitudinari de la història de l'empresa, més que els del raper Dizzie Rascal i la banda Arctic Monckeys".•
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.