cielo claro
  • Màx: 16.97°
  • Mín: 9.69°

La setmana de la dansa contemporània

'Accions-Reaccions' d'Au Ments, 'Mapes' de Maria Antònia Oliver i 'Bach' de Mal Pelo, al Principal

El teatre Principal de Palma acull des d'avui el primer Cicle de dansa contemporània, en el qual se succeiran representacions d'obres «dels tres grups o companyies de dansa de més renom de les Illes», segons assegurà ahir el director del teatre, Joan Arrom, al llarg de la presentació del cicle.Avui i demà obrirà el cicle la companyia Au Ments amb la representació del muntatge Accions-Reaccions. «Una obra només representada un pic al Teatre de Lloseta i que es presenta per primera vegada a Palma», assegurà el director de la companyia, Tomeu Gomila. Accions-Reaccions es tracta d'un treball experimental, «on el públic forma part de l'obra», afegí Gomila.

Au Ments presentarà el seu darrer muntatge a la sala Petita del teatre Principal, «perquè l'obra requereix molta proximitat amb el públic i aquesta sala s'adequa millor al que aquesta representació demana», assenyalà Arrom.

La companyia Au Ments, amb el treball de síntesi de diferents llenguatges i una obra basada en el teatre gestual, les emocions, la dansa i el moviment, donarà pas a la companyia de Maria Antònia Oliver i els Mapes, que tindran lloc els dies 21 i 22 de febrer a la sala Gran del teatre Principal.

Mapes, que aterra a Palma després d'uns dies al Pradillo de Madrid, «és una peça molt visual i distant», assenyalà la directora de la companyia, Maria Antònia Oliver. L'obra, que s'ha construït amb intèrprets de les Illes, és una proposta que parla de la identitat, «és aquesta conversa que establim donant referents d'un mateix per poder comunicar-se», afegí Oliver.

La cloenda del cicle corre a càrrec de la companyia Mal Pelo. Els dies 23 i 24 de febrer es duran a terme les representacions de l'obra Bach, una aproximació a la composició coreogràfica, on el discurs s'articula únicament a través del cos i la música de Bach. Aquesta producció és una aproximació a l'obra de Bach Clave bien temperado, que Mal Pelo du a escena amb el llenguatge corporal.

El teatre Principal aposta així en la seva programació per una alternativa al teatre de text. «La dansa contemporània és el llenguatge del futur», explicà Joan Arrom. «La paraula darrerament està molt devaluada i la dansa aposta pel llenguatge del cos, que no sol mentir», afegí el director.

La dansa es va marcar, des de la nova etapa del teatre Principal de Palma, com una de les seves línies a seguir i a potenciar. «Hem decidit agrupar les obres de dansa contemporània en un cicle o una setmana perquè no quedin diluïdes dins la resta d'espectacles», apuntà Arrom. D'aquesta manera, el públic pot gaudir d'uns dies dedicats a la dansa i «veure les diferents maneres en què aquest art contemporani es manifesta», matisà.

Pel que fa al futur de la dansa contemporània a Mallorca, «hi ha una bona pedrera i molt d'intercanvi de coneixements amb la Península i l'estranger», assegurà Maria Antònia Oliver, que veu com «els amants d'aquest art marxen fora a estudiar i després formen part de companyies de les Illes, mentre d'altres estudien aquí, però maduren arreu i tornen ensenyant i demostrant el que han après», afegí. A causa de la gran dificultat que comporta moure un espectacle de dansa amb molts ballarins, «existeix el perill que totes les obres esdevinguin solos o duets», apuntà Oliver.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.