muy nuboso
  • Màx: 10.16°
  • Mín: 7.47°

«La Soledad» s'imposa a les favorites d'uns Goya que també premien Verdú

El mallorquí Toni Bestard queda per segona vegada a les portes dels guardons

La pel·lícula La Soledad, dirigida per Jaime Rosales, fou ahir la gran i sorprenent triomfadora de la XXII de la Gala dels premis Goya en endur-se els premis a millor pel·lícula i millor director.

El guardó a la millor cinta fou entregat per Alejandro Amenábar, qui va trencar els esquemes durant la nit, ja que La soledad competia amb Las 13 rosas, d'Emilio Martínez Lázaro; El orfanato, de Juan Antonio Bayona; i Siete mesas de billar francés. Tanmateix, La soledad també s'endugué el guardó a la millor direcció.

L'altra sorpresa de la nit fou el premi a la millor actriu, que rebé Maribel Verdú pel seu paper a la pel·lícula Siete mesas de billar francés, de Gracia Querejeta. En aquesta categoria, Verdú s'imposà a Blanca Portillo, Belén Rueda, la gran favorita, i Emma Suárez. Pel que fa al premi a la millor interpretació masculina, l'Acadèmia l'entregà a Alberto San Juan pel seu treball a Bajo las estrellas, del debutant Félix Viscarret.

El mallorquí Toni Bestard, que optava per segona vegada als premis Goya, aquesta vegada amb El anónimo Caronte en la categoria de millor curtmetratge documental, també quedà a les portes d'un guardó que s'endugué Isabel Lucína Gil Marquez amb El hombre feliz.

Així mateix, El orfanato, de Juan Antonio Bayona, s'imposà en nombre de candidatures, set guardons, mentre que Emilio Martínez Lázaro, amb Las trece rosas, fou el gran derrotat de la nit amb tan sols quatre victòries d'entre les catorze candidatures a què optava.

Rosales, director de Las horas del día, pujà dues vegades a l'escenari del Palau Municipal de Congressos de Madrid, en el Goya a la millor direcció i millor pel·lícula, per anar al davant «d'un tipus de cinema que, des de la radicalitat del llenguatge, cerca connectar amb el públic» i recordà alguns d'aquests cineastes, com Iván Zulueta o Joaquín Jordá, «que tant els va costar estrenar i obtenir notorietat».

José Corbacho va iniciar aquesta cerimònia, de nou marcada per l'humor, vestit com el misteriós nin d'El orfanato, encara que amb complements que recordaven la resta de cintes candidates i uns primers premis tècnics que anunciaren el clar domini del debut cinematogràfic de Juan Antonio Bayona, amb set guardons, entre ells millor guió original, encara que no vencé en les categories principals.

Així mateix, l'Acadèmia també ha saldat el seu compte pendent amb l'eterna nominada Maribel Verdú, que recollí emocionada el premi a millor actriu protagonista pel seu paper a Siete mesas de billar francés.

Pel que fa al Goya d'Honor, un emocionat Alfredo Landa, entre l'ovació del públic i un discurs entretallat, recollí el guardó de mans de José Sacristán i Miguel Rellán. Amb un discurs de paraules entretallades, gairebé incomprensible i que el públic interrompia amb mamballetes per fer-li costat, l'actor navarrès insistí que «ho deu tot a la seva professió». «No sé com dir gràcies. És una cosa fora d'allò normal... ni més ni menys, que el Goya d'Honor», afirmà.

Al tancament d'aquesta edició encara no havia acabat per complet la gala. Diari de Balears informarà amb més deteniment de tots els guardonats, i en especial del director mallorquí, en l'edició de demà.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.