L'exposició, comissariada per Aina Pascual i Jaume Llabrés, es divideix en sis sales. La primera està dedicada a la pintura religiosa anònima dels segles XVII i XVIII a Mallorca, centrada en el tema de la Mare de Déu i del Bon Jesús. De la segona destaca una curiosa auca pintada que servia per ensenyar a llegir mitjançant diferents representacions gràfiques i que porta escrita una glosa popular sobre Sant Vicenç Ferrer. A la tercera sala poden trobar-se diverses figures de vestir restaurades enguany per Magdalena Vidal i, a més, poden veure's les tisores i teles que les monges empraven per brodar.
La quarta sala conté la taula de la Crucifixió pintada per Miquel Oms el 1585, la pintura més antiga que conserva el convent. La resta de les peces tenen a veure amb la religiositat popular, entre les quals destaquen quatre escenes de festes i romeries: la Bonanova, la Real, Sant Marçal i el carro de la Beata. «Crida l'atenció la romeria a la Real, en la qual l'autor va caracteritzar els diferents personatges de la societat mallorquina», explica Llabrés.
Aquest espai també acull una altra curiositat, una gerra policrom amb la imatge de Ramon Llull i una àvia quaresma menorquina. La cinquena, un nou espai habilitat fa poc, mostra la col·lecció de ceràmica del convent que es guarda en dos armaris del segle XVIII i una vitrina ficada a la paret. També pot veure's una selecció de les caixes que es conserven al monestir. Dins una hi ha quatre gossets de joguina del betlem. L'última sala conté els betlems del convent.