algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 12°
13°

L'Europfilm presentà ahir quatre curtmetratges de l'escola Sa Nau

La secció documental mostrà Dueños de nada, de Sebastián Talavera


La tercera jornada del VII Festival de Cinema de Mallorca Europfilm arribà, avalada per l'èxit de públic, al Fòrum Audiovisual que aplegà a la mateixa taula representants de les televisions locals i autonòmiques per parlar d'inquietuds i intencions respecte de la nova IB3 i, sobretot, del paper que ha de desenvolupar.

Ahir es presentaren Humano, anima i Rotos, de Javier Helios; Un día especia, de Miguel Vilaplana; i Quidam, de Rafel Oliver. Aquests quatre curtmetratges han sorgit de l'escola de cinematografia Sa Nau, com a part dels projectes d'estudis dels futurs directors.

Així mateix, el jove director alemany Veit Helmer presentà la seva pel·lícula Gate to heaven, una tragicomèdia d'amor i immigració entre les terminals i els avions de l'aeroport de Frankfurt. Helmer explicà que per a aquest projecte ha tingut la col·laboració del guionista Gordan Mihic, que sol treballar amb d'Emir Kusturica, i un repartiment internacional provinent de 10 països.

«El film conta la història d'una al·lota de la neteja aeroportuària que somia a convertir-se en hostessa de vol i coneix Alexsej, un immigrant rus que fa les feines que ningú no vol fer a l'aeroport. La trobada els du a enamorar-se l'un de l'altre», explicà Helmer.

Per altra banda, es projectà en la secció documentaDueños de nada, un projecte amateur seleccionat pel canal temàtic Documanía i definit pel seu representant, Emilio González, com la història real d'una nina de cinc anys amb miopia severa, que viu en un poblat de cabanes, i que tan sols es pot posar ulleres per anar a classe». I destacà la gran quantitat de guardons aconseguits pel documental, una dotzena a l'Estat i sis a l'estranger. «Dueños de nada ha guanyat dos dels tres premis internacionals més importants», va indicar el professional.

Avui a les 12.30 hores, a l'auditòrium d'Es Baluard, Félix Huete de la firma Olympus explicarà la tècnica emprada per a les filmacions des del punt de vista de la càmera. «No parlaré de productes, sinó de la fotografia digital en el cinema com a camp de treball», assenyalà. «Som partidari de la mescla del format digital i del negatiu. L'avantatge de les noves càmeres és que et donen més marge i són més pràctiques. Allò més important són encara les òptiques emprades», conclogué Huete.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.