La pel·lícula Mar adentro, en la qual Alejandro Amenábar narra el darrer tram de la vida del tetraplègic Ramón Sampedro, interpretat per Javier Bardem, representarà Espanya en la pròxima edició dels Oscar de Hollywood. Mar adentro s'imposà en la segona ronda de votacions de l'Acadèmia de Cinema Espanyola, a les altres dues finalistes: La mala educación, de Pedro Almodóvar, i Tiovivo c. 1950, de José Luis Garci, que havien estat les més votades a la primera selecció.
El pròxim 25 de gener l'Acadèmia d'Hollywood elegirà, entre tots els films seleccionats, els cinc finalistes a la gala de lliurament de la 77a edició dels Oscar, que es durà a terme el pròxim 27 de febrer. Mar adentro des de la seva estrena, el passat 3 de setembre, ha estat vista a Espanya per més de dos milions i mig d'espectadors, aconseguint superar els dotze milions d'euros en taquilla. Alejandro Amenábar, al costat de les actrius Mabel Rivera i Lola Propietàries, i el productor Fernando Bovaira, van oferir una conferència de premsa a la seu de la Societat general d'Autors i Editors (SGAE), on, minuts abans, la presidenta de l'Acadèmia, Mercès Sampietro, va donar lectura al resultat de les votacions.
Després de donar les gràcies, apuntà que «això no és més que una selecció prèvia, falta la selecció de Hollywood però, sens dubte, ho celebrarem». Amenábar no considera «una victòria personal» haver-se imposat a dos cineastes amb Oscar, en considerar que «l'Academia elegeix sempre la pel·lícula que té més possibilitats de guanyar als EUA, independentment de la qualitat del film. Una altra cosa són les possibilitats d'obrir-se pas al mercat americà, a causa de l'idioma», va assenyalar Amenábar, qui afegí també que «aquesta elecció no tanca les portes a les quals les altres cintes obtinguin altres candidatures», fent referència al que va passar fa dos anys amb Hable con ella, amb la qual Almodóvar va obtenir dues candidatures -millor guió i direcció-, emportant-se finalment el de guió.
Mar adentro serà distribuït als EUA per New Line, qui ha apostat fort pel film amb una campanya «caríssima». L'estrena serà el 17 de desembre. «Al principi, sortia només a dos mercats, Nova York i Los Angeles. Però després de la gran acollida que obtingué al festival de Toronto, s'estrenarà en vint».