Pere Sampol, vicepresident del Govern balear i conseller de Comerç, presentà dijous a la fira Modacalzado de Madrid, acompanyat de la model Paloma Lago, el grup secció Selec Balear, integrat per sis de les firmes balears més conegudes. Posteriorment, Sampol xerrà amb Diari de Balears sobre la importància del màrqueting en la promoció exterior i, molt especialment, en el món de la moda.
"Per què es trià Paloma Lago i no alguna al·lota o al·lot de
les Illes per presentar Selec Balear?
"Es tracta d'una decisió que prengueren les empreses del grup
(Pons, Quintana, Patrícia, Looky, Kolflex, Homers i Barrats). Ha
der ser una persona que atregui la premsa i estigui en sintonia amb
el producte. Jo no conec cap figura balear que representi els
valors de Lago, com seria en aquest cas l'elegància, i crec que
cal.
"Per què aquests actes són protagonitzats per dones?
"Allò femení sol anar lligat al concepte de moda; en canvi, els
homes cercam comoditat.
"Quina importància té el màrqueting en la promoció
exterior?
"És vital, i més en els productes de moda com són la roba i el
calçat. En aquest sector, les Illes Balears cada vegada som més
importants: les firmes innoven cada temporada, s'avancen un any a
la fabricació convencional i és important donar-ho a conèixer, ja
no només a nivell estatal, sinó internacional.
"Quines són les vostres properes cites?
"Segurament seré present a totes les fires en les quals les Illes
tinguem empreses, ja sigui relacionades amb la moda, com amb
l'alimentació, la informàtica o les noves tecnologies, un sector
que avança a una velocitat espectacular.
"Consumiu molts productes balears?
"Pel que fa a la roba, la veritat és que és una mica difícil vestir
amb dissenys d'aquí, però duc unes sabates fetes a Mancor i bec vi
del nostre. La veritat és que em sent molt millor sense americana i
corbata i xerrant de tu a tu a tothom, però ho he de fer.