L'extraordinari pols personal contra el ferro i la pedra d'aquest creador del segle XX deixa també la seva petjada a Palma. A la Rambla, Lloc d'encontre V queda com el gran testimoniatge de la seva concepció artística, que obliga a conviure poesia i construcció en més de 15 tones de formigó. Difícilment la memòria del temps podrà endur-se la història d'aquesta peça, que en el seu dia es veié sotmesa a una polèmica del tot fora de lloc. Amb ella, el llegat per a Mallorca de Chillida el guarda la Fundació Bartomeu March en forma d'Elogi de l'arquitectura. Una altra col·lecció privada, la Col·lecció Serra, també en té un mural a Sóller.
En comptades ocasions però bones, les creacions d'aquest intel·lectual, que deia que «en l'art tot es pot aprendre i res o quasi res no se pot ensenyar», visitaren la nostra terra. La primera vegada fou a Sa Nostra. Era el gener de 1995 i s'hi presentà un seguit de peces de l'escultor basc, entre les quals hi havia les genials «gravitacions» i peces de diferents materials, com ara granits i terra cuites. Així i tot, si hi ha hagut una galeria que s'ha mantingut devota a l'art de Chillida ha estat Pelaires.
Des dels anys setanta, a Mallorca el nom de l'artista ha estat lligat al de Pep Pinya. A més d'incloure'l en diferents col·lectives el 1999, amb motiu de la celebració del trentè aniversari del Centre Cultural Contemporani, li dedicà una magnífica exposició que mostrava l'home poètic i intimista que fou. Petites escultures de fang, «gravitacions», una de ferro i construccions sobre paper integraren la mostra. L'exposició fou inaugurada per un dels fills de l'artista, Pedro, perquè la ja debilitada salut de l'escultor li impedí viatjar. Artistes com Sempere, Roullier i Miró foren algunes de les personalitats amb qui es relacionà durant petites visites que féu a Mallorca des de Menorca, on estiuejava.