Per sisè any consecutiu, dijous vinent s'obre al públic la col·lecció artística de les Caputxines, amb una nova exposició comissariada pels historiadors Aina Pascual i Jaume Llabrés. Enguany la mostra que ofereixen aprofundeix en tres tipologies de peces que han format part de la decoració de les llars mallorquines durant segles, com ara les capelletes, les campanes i les escaparates i imatges. Les peces que s'exposen, més de cinquanta, pertanyen al període comprès entre els segles XVII i XX, i es caracteritzen per reunir des del més acurat disseny artístic a la més genuïna expressivitat popular.
Entre les obres que s'hi inclouen hi ha talles barroques, imatges del reconegut escultor català Adrià Ferran, figures ceràmiques molt representatives del famós taller mallorquí de l'anomenat mestre de les Verges roses i d'altres peces curioses, com són les anomenades creus de Terra Santa amb aplicacions de nacre. Gràcies a aquesta exposició, s'han catalogat 61 peces del nostre patrimoni, vint-i-dues de les quals són del convent i la resta de col·leccions diferents del monestir de Santa Clara, de Santa Catalina de Sena, de la Puresa, de les Agustines, de les missioneres del Sagrats Cors, de Can Vivot, de la Cartoixa de Valldemossa, etc.
Entre els mobles, cal destacar les escaparates més antigues que es conserven. Es tracta de la de la col·leció d'Alfàbia, referent a la mort de Sant Ignasi de Loiola; la de la Pietat de la Cartoixa, i la de la Puríssima de Can Vivot. Totes tres són del segle XVII i es caracteritzen per trets estilístics de tradició renaixentista. Dos conjunts importants són també els formats per les escaparates barroques del segle XVIII i les neoclassicistes del XIX. A l'apartat de les capelletes, mereixen especial atenció les de Sant Vicenç Ferrer, del segle XVII, i la de la Puríssima de les Caputxines, del XVII-XVIII, que contenen talles de fusta policromada de gran qualitat artística.
Les petites capelletes ambulants, usades pels santers per captar almoina, es troben ben representades en dos exemplars, la del Sant Crist de Santa Eulàlia (XVII) i la de Santa Magdalena i Santa Bàrbara d'Inca (XVIII). El conjunt de campanes de vidre que s'ha reunit presenta un interessant conjunt divers de maneres de vestir i de continguts. Entre elles sobresurten les de la beateta, la Puríssima i, en especial, una amb una creu de Terra Santa folrada de plaques i figures de nacre, antiga activitat pròpia de Jerusalem.