«O fantasma», tanca a Venècia una sèrie de films sobre l'homosexualitat

TW
0

Amb la projecció de la polèmica O fantasma, del director portuguès Joao Pedro Rodrigues, es tanca a Venècia una llarga sèrie de pel·lícules que giren entorn a l'homosexualitat i que s'han convertit en una de les grans protagonistes de la Mostra.

El film, programat amb molta cautela a la penúltima jornada del festival, descriu les obsessions d'un jove femeter gai de Lisboa que, turmentat pel seu desig sexual, es construeix un món a la seva mida. Sergio, protagonitzat per Ricardo Meneses, manté ocasionals trobades sexuals fins que s'enamora, però el refús el converteix en un dels objectes indesitjats que ell mateix recull pels carrers, en el fantasma del títol.

«Els femeters són part del paisatge urbà, fantasmes invisibles que eliminen els fems d'altres. La meva pel·lícula parla d'ells i de la brutalitat del desig i la impotència davant el refús», explicà el director. La cinta conté nombroses i explícites escenes de sexe, però no ha resultat tan controvertida com s'esperava abans de la seva projecció, que no ha estat ben rebuda pels crítics presents a Venècia.

Millor acollida tingué Plata quemada, de l'argentí Marcelo Piñeyro, en la qual l'homosexualitat és també l'eix de la trama, encara que no tractada des del punt de vista físic sinó emocional. L'homosexualitat i la delinqüència són els marcs de referència de la trama, que en realitat «és una història d'amor que tracta la dissociació entre el sexe i l'amor per part dels personatges», explicà Piñeyro. A la parella li donen vida l'argentí Leonardo Sbaraglia i Eduardo Noriega.