Cabrit, Bassa i Honori IV (1285)
Atreta per la gesta dels capitans alaroners Cabrit i Bassa, l'escriptora britànica Mary Stuart Boyd fa una excursió d'estiu a la vila i contrada d'Alaró. És l'agost de 1911. Hi va en companyia del seu marit, l'artista dibuixant Alexander, de qui ja hem parlat en un altre moment. Mary parla de la bona cuina de la fonda local i hi menja de bon grat una truita acompanyada d'envinagrats, un plat de peix fregit i, a les postres, unes mandarines que mantenen la frescor primaveral. Llavors, vol pujar al castell, escenari del curiós drama medieval. Ho conta breument Pere Xamena. Diu que tots els castells roquers i fortaleses de Mallorca ja havien caigut en mans del príncep calalanoaragonès Alfons el Liberal, tots exceptuant-ne el d'Alaró, «el qual, segons una tradició, va oposar-hi gran resistència; els seus defensors Guillem Cabrit i Guillem Bassa varen morir cruelment rostits sobre unes graelles i més tard foren venerats com a màrtirs per l'Església.»
També a Illes Balears
- Rebuig a l’Ironman Mallorca pel «greuge que representa per als residents» i «per l’ús abusiu de les infraestructures públiques»
- Milers de persones omplen a vessar Santa Maria per a cridar ben fort: «Sí a la llengua!»
- Alerta a Campos per un repartidor de begudes amb tatuatges nazis
- Estudiants i treballadors de la UIB criden a votar en blanc a les eleccions a rector si Carot és l'únic candidat
- Promouen un boicot a Mercadona: «Ens vol vendre les patates de la colonització, fetes per israelians a terres palestines robades»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.