Neix Bertrand Russell (1872)
Neix a Trelleck, Monmouthshire, el matemàtic i filòsof anglès Bertrand Arthur William. Orfe encara molt petit, un avi es va fer càrrec de la seva educació. És clar que no era un avi qualsevol. Havia estat primer ministre de Gran Bretanya del 1846 al 1852 i del 1865 al 1866, i rebé el 1861 el títol de primer comte Russell, que Bertrand heretà del seu germà major el 1831. Destacà al llarg de la seva vida com a pacifista militant i per aquest motiu el feren fora del claustre de professorat universitari durant la I Guerra Mundial. També, i per aquestes idees antibèl·liques, passà alguns mesos a la presó. D'ideologia laborista es presentà com a candidat al Parlament el 1922 però no obtingué prou èxit en les votacions. El 1902 exposava les seves teories matemàtiques, lògica matemàtica, que arrodoní, amb la col·laboració de Whitehead, publicant del 1910 al 1913 la famosa obra Principia Mathematica, títol que presentà com una reminiscència de la gran realització de Newton.
També a Illes Balears
- Rebuig a l’Ironman Mallorca pel «greuge que representa per als residents» i «per l’ús abusiu de les infraestructures públiques»
- Milers de persones omplen a vessar Santa Maria per a cridar ben fort: «Sí a la llengua!»
- Alerta a Campos per un repartidor de begudes amb tatuatges nazis
- Promouen un boicot a Mercadona: «Ens vol vendre les patates de la colonització, fetes per israelians a terres palestines robades»
- Estudiants i treballadors de la UIB criden a votar en blanc a les eleccions a rector si Carot és l'únic candidat
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.