Aquest dijous 3 de juliol ha tengut lloc a Manacor, a l’Espai Goya, l’acte central de campanya d’Arran, sota el lema «Amb el turisme sortim perdent».
L’acte ha comptat amb una taula rodona amb la participació de «Parlars Mallorquins», creador de contingut especialitzat en l'anàlisi de la situació del català a Mallorca; Margalida Ramis, portaveu del GOB; Miquel Duran, portaveu del Sindicat d’Habitatge de Palma; i Catalina Serra, membre de Caterva i Endavant. Totes elles han abordat el turisme com a eix central, posant en qüestió el seu paper dins el model econòmic actual i les greus conseqüències socials, ambientals i culturals que genera a Mallorca.
Durant l’acte, Toni, portaveu d’Arran, ha explicat:
«Amb aquesta campanya volem mostrar totes les conseqüències negatives que el monocultiu turístic ens deixa i posar èmfasi en el fet que som les joves de classe treballadora les que més hi sortim perdent».
També ha afegit:
«L’única solució passa per trencar amb l’Estat Espanyol, qui tracta a les Illes Balears com una colònia a explotar mitjançant el turisme per treure benefici econòmic, i amb el capitalisme, que té una lògica destructiva de creixement infinit. Cal construir uns Països Catalans socialistes».
Les intervencions han deixat clar que el turisme no és només una activitat econòmica, sinó una eina del capitalisme per continuar explotant territori, persones i recursos. El creixement turístic, lluny de portar benestar, genera precarietat laboral, expulsió de veïnes, especulació immobiliària i destrucció mediambiental.
Finalment, l’acte central de campanya s’ha tancat damunt les 20 h amb un poc de bauxa a càrrec dels punxadiscs PD Sopa. D’aquesta manera Arran vol reivindicar que «és necessari militar per aconseguir superar el model actual i aconseguir viure en la Mallorca que volem».
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Turismofobia
El monocultiu es consecuencia de cap empresari, cap iniciativa publica i cap dels components del grup de paiasos de Arran hagin creat una alternativa. Al món sencer només hi han models econòmics per illes: parais fiscal, turisme o misèria …. Be, i camp de proves atòmiques …
En la Cuba comunista hay turismo. Su principal fuente de ingresos