Armengol, Illa, i Puig reivindiquen el federalisme com a resposta a l’extrema dreta
La secretària general del PSIB-PSOE, Francina Armengol, el primer secretari del PSC i president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa, i l'expresident de la Generalitat Valenciana i exsecretari general del PSPV, Ximo Puig. | E.P.
21/03/25 21:52
La secretària general del PSIB-PSOE, Francina Armengol, el primer secretari del PSC i president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa, i l'expresident de la Generalitat Valenciana i exsecretari general del PSPV, Ximo Puig, han coincidit en la importància del federalisme com l'«única manera» d'enfortir Europa en el moment «complex» actual a nivell internacional.
També a Illes Balears
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Com així les Illes Balears s’han salvat de la gran apagada elèctrica?
7 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
DestorbNi federalisme, ni sortir de l'OTAN, ni referèndum per la República confederal. Semblen centralistes conservadors infiltrats en organitzacions que han sinulat ser socialistes per controlar la militància revolucionària amb discursos, però realment i reialment aquesta genteta no té voluntat ni de constituir una Espanya pacifista fora de l'OTAN ni d'un referèndum per la República. La revolució queda aparcada si els donen bons sous, surten als diaris i els reben a Palau. El millor és que fan riure perquè són capaços de queixar-se de que som part de l'OTAN o dels policies infiltrats i el mateix PSOE i el PCE fer oposició a Sánchez i Díaz. Si Armengol vol un Estat federal el pot aconseguir en tres mesos després de parlar amb Sánchez. Podem recordar un canvi constitucional en temps rècord per adaptar-se a una exigència de la Unió Europea. Ara, Armengol no vol l'Estat federal, vol anar de festa a un altre debat i sortir en les fotos. Si vol fer realitat una idea que parli amb Moncloa. Llavors vendrà el PP i serà més complicat tot i que ja podrà culpar Feijoo, que sembla que és el que vol.
Voluntaris per acollir gente a casa?. Cap d'ells. No fotem.
No et veig a cap llista de voluntaris per acollir gent a casa teva, a costa de la teva butxaca. Què fàcil és ser solidari amb els diners aliens, oi?
Federalisme? Quin federalisme? Mai no el defineixen ni mai no l'executen. En Pedro Sanchez es deu pixar de rialles quan els sent parlar d'aquests dois que no s'ho creuen ni ells.
Quan veig an aquests tres que xupen de s'erari públic xerrant de federalisme sense explicar ses presumptes avantatges, pos esquena a pared i carrec es flitador de defensa personal. "Por si las moscas" Extrema dreta: Tres millóns de vots, vos agradi o no.
Per on governa el socialisme tot queda destruit
Em recorda als suposats atemptats islamistes a Catalunya: accepteu unitat (federalista, no confederal) o tindreu l'Islam, que és pitjor, o l'extrema dreta. És com si l'espanyolisme autonomista o federalista es beneficiàs del possible retorn a la violència física i fes un xantatge emocional: ensurt o mort. Jo ho tenc clar: sempre mort. En bon castellà: Antes muerta que sencilla. No al xantatge. Federalisme o enfrontament amb la ultradreta: ultradreta.