Davant les recents notícies aparegudes en alguns mitjans «sobre cancel·lacions de reserves turístiques a causa de l'ocupació il·legal d'hotels i apartaments a les Illes Balears», El Pi-Proposta per les Illes Balears ha manifestat aquest dissabte la seva «profunda preocupació» per la manca de «mesures efectives per part del Govern per combatre aquesta problemàtica que afecta greument l'economia i la seguretat de la nostra comunitat».
El Pi ha explicat que, segons informacions recents, «un grup de turistes alemanys ha cancel·lat la seva estada al complex hoteler Bellevue de Port d'Alcúdia després que una part de les instal·lacions fos ocupada il·legalment». «Aquest fet posa en evidència la urgència d'actuar de manera decidida per evitar que situacions similars es repeteixin i perjudiquin la imatge i el sector turístic de les Illes», han considerat des del partit polític.
El Pi ha proposat «una modificació legal» que permeti als propietaris recuperar «els seus immobles ocupats en un termini màxim de 24 hores», tal com va defensar el seu portaveu al Consell de Mallorca, Antoni Salas. «Aquesta iniciativa cerca dotar els propietaris de les eines necessàries per afrontar amb garanties i celeritat les ocupacions il·legals que pateixen», han assegurat.
A més, des d’El Pi reclamen la creació «d'una policia autonòmica pròpia, tal com recull el nostre Estatut d'Autonomia, per reforçar la seguretat i afrontar de manera més eficient problemàtiques específiques com l'ocupació il·legal». El seu Coordinador General, Joan Miralles, ha destacat «la importància de comptar amb un cos policial que conegui de primera mà la realitat de les Illes Balears i que permeti una millor coordinació amb les policies locals».
«És inadmissible que, davant d'aquesta situació alarmant, la presidenta del Govern, Marga Prohens, es mantingui al marge i no prengui mesures contundents per protegir els interessos dels ciutadans i del sector turístic», han assegurat des de la formació. «Exigim al Govern que deixi de mirar cap a una altra banda i actuï amb determinació per posar fi a aquesta xacra que amenaça la convivència i l'economia de les nostres Illes», han insistit.
En aquest senti, El Pi ha reiterat el seu compromís «amb la defensa dels drets dels propietaris, la seguretat ciutadana i la protecció del nostre principal motor econòmic, el turisme». «No podem permetre que la inacció i la manca de voluntat política posin en perill el benestar i el futur de les Illes Balears», han sentenciat.
10 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Molt content de veure com a la fi hi ha una força nacionalista que s'atreveix a posar en dubte els postulats de l'extrema esquerra. Tant de bo Més recapacités i deixés d'enlluernar-se amb l'extrema esquerra.
Com bé deia Gramsci, freqüentment els partits que es presenten com a més ''nacionalistes'' són els més servils al capital internacional (que, principalment, el conformen conglomerats finançers amb seus i propietaris que no tenen cap tipus de vinculació o arrelament a Mallorca, si bé per desgràcia molta col·laboració de la burgesia local i els seus representants parlamentaris com el miserable d'en Miralles). Menteixen: no tenen un discurs autocentrat, sinó culturalment folkloritzador i político-econòmicament esclavitzador.
Aquesta tropa d'espanyols disfressats de regionalistes només diuen i demanen bajanades, i a sobre en l'imatge d'en Miralles un antiindependentista acabat, doncs arruix.
La indiferència dels governants davant el patiment que certs incidents (especialment l'ocupació d'habitatges i la multireincidència) causen als ciutadans és un escàndol.
El que és una vergonya són les causes que la provoquen, però ja sabem que aquí tothom és valent amb els dèbils i covard amb els poderosos.
Qualque cosa s'ha de fer per soluciinar això. No pot ser que l'Administració de Justícia se torbi 3 anys a treure'ls i que el misser costi un ronyó i mig. Els serveis socials de l'Ajuntament de Palma no hi ha manera que facin l'informe que demana el jutge. Els okupes es dediquen professionalment a okupar per tot. Tots són del mateix clan que okupa i ven droga, a més de destrossar la propietat i convertir-la en un abocador!!!
Fa coió que encara hi hagi gent que defensi els okupas. El paperet de l'esquerra és vergonyós. Es pensen que deixant que la gent ocupi casa d'altri arreglaran el problema de l'habitatge i és just el contrari.
En aquest tema i en aquest món, hi ha també molta hipocresia l'altre dia en una televisió pública en la nostra llengua xerraven d'habitatges ocupats que es posen en venda amb uns preus al voltant un 30% i un 60% per dessota del valor hipotètic de mercat. Si hom ho escoltava amb atenció se n'adonava que els venedors gairebé tots eren bancs i fons immobiliaris... mentre els compradors eren d'un perfil molt definit, inversors i especuladors que no els importava la situació de l'habitatge degut a que son inversors habituats a comprar i a vendre pisos per a especular, i que tant els hi fa si la situació s'allarga diversos anys als jutjats. És a dir ni els venedors ni els compradors eren persones que necessitaven l'habitatge per a viure-hi.
La violació de domicili (regulat a l'article 202 de el Codi Penal espanyol) i la usurpació (regulat a l'article 245 de el Codi Penal espanyol) son dues coses diferents i estan regulades pel Codi Penal espanyol en els articles suara esmentats, per la qual cosa el canvi s'ha de fer en tot cas al Codi Penal. Però si la justícia espanyola és lenta, malgrat que és més ràpida evidentment quan és tracta d'una violació de domicili, que si es tracta d'una usurpació (encara més lent serà el procés de recuperació si l'habitatge o bé usurpat és d'un banc o gran tenidor i no ho denuncien), llavors és un tema de la manca de rapidesa i eficàcia de la justícia espanyola, malgrat els anomenats judicis "ràpids" els quals paradoxalment poden trigar mesos. Per una altra banda la policia balear és una bona idea, però si no es canvia el funcionament de la justícia espanyola i el codi penal, no canviarà gaire cosa. Tal i com amb la reincidència dels lladres de carrer, que si bé els detenen i malgrat tenir moltes detencions policials acumulades per furts per valor de fins a 400€, tornen al carrer i la proposta de llei de reforma aquesta qüestió. Son qüestions de competència estatal.
Es una vergonya l'okupacio.