EUIB ha informat que juntament amb el Col·lectiu Aura Picornell i el PCE, ha convocat un acte unitari en record d'Aurora Picornell i les Roges del Molinar el pròxim 5 de gener, en commemoració del 87 aniversari del seu afusellament.
L'acte es farà al Born del Molinar, a les 12.00 hores, un lloc emblemàtic que simbolitza «la memòria de la resistència i el compromís amb els ideals de justícia social», segons les entitats convocants. L'acte serà unitari, amb el micro obert a totes les entitats i col·lectius que vulguin expressar el seu reconeixement en la lluita d'Aurora Picornell i les Roges del Molinar.
Aquest homenatge compta amb la col·laboració de la Plataforma per la Memòria Democràtica de Mallorca, que ajuda a mantenir el record d'aquestes figures i el seu llegat en la lluita pels valors democràtics.
L'acte comptarà amb la presència del Comitè Central del PCE, que vol homenatjar els seus militants i seguir la lluita pels valors de la llibertat, la igualtat i la democràcia. Yolanda Rodríguez, membre del Comitè Central del PCE, intervendrà durant l'acte per recordar el llegat d'Aurora Picornell i les Roges del Molinar.
En aquest context, el PCE i la EUIB han volgut assenyalar l'«infame» paper de l'actual president del Parlament, Gabriel Le Senne, qui acumula diverses denúncies judicials, inclosa una presentada pel PCE per haver esquinçat fotografies d'Aurora Picornell i les Roges del Molinar en seu parlamentària. «Aquest acte de menyspreu no només atempta contra la memòria democràtica, sinó que constitueix una falta de respecte cap a les institucions que representen la ciutadania i els valors democràtics», han opinat.
Per aquest motiu, les dues formacions han exigit la dimissió «immediata» de Le Senne per la seva actitud «incompatible amb el respecte als principis democràtics». A més, han interpel·lat a la presidenta del Govern, Marga Prohens, perquè «prengui mesures clares per a garantir institucions compatibles amb la democràcia».
En paraules del coordinador general d'Esquerra Unida dels Illes Balears, Juanjo Martínez, «un any més tornarem a omplir el Born del Molinar, no només per a recordar a les Roges del Molinar, que també, sinó per a continuar aspirant als seus anhels de Justícia Social, Democràcia i Socialisme que elles ens varen ensenyar».
«No podem permetre l'avanç dels autoritarismes, requerim d'una resposta unitària, contundent i transformadora, a l'actual situació, donant esperança a la construcció d'una societat millor de la que tenim, més justa, igualitària i sobretot lliure», ha afegit finalment el coordinador general de EUIB.
7 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Va, torna-ho dir amb un altre nick, que encara te'n queden molts. Pesat.
Homenajes de o al comunismo, la ideología y sistema político más criminal de la historia causa repugnancia.
El millor homenatge que poden fer el Partit Comunista i Izquierda Unida a la memòria d'Aurora Picornell és combatre el capitalisme i la monarquia. La realitat fa pensar que no se'n surten. Deu ser per això que les sigles d'aquests dos partits han desaparegut del mapa, diluïdes dins Podemos i Sumar. Dos projectes també fracassats.
La misma democracia que Cuba, Corea del Norte, Venezuela
La ignorància supina de qualcuns provocadors és incompatible amb el sentit comú. La Memòria Democràtica de Mallorca, de la resta de les Balears i de la resta dels Països Catalans, malgrat els darrers patètics residus del franquisme, prevaldrà.
El de sempre està fent l'esprint final, pareix que li falten un grapat de comentaris ridículs i ditets vermells abans d'acabar l'any per aconseguir una prima extra. Com que no té cap amic amb qui passar el cap d'any s'hi podrà dedicar de ple. Ànims.
El comunisme es incompatible amb la democracia