Vidal pregunta al Govern espanyol per la discriminació a la ciutadana de Santa Margalida exclosa de la nacionalitat espanyola per no saber castellà
El diputat de Sumar Més afirma que els fets publicats constitueixen una clara discriminació de l’Estat a la llengua catalana, pròpia i oficial a les Illes Balears
Vicenç Vidal, diputat de MÉS per Mallorca i Més per Menorca en el Congrés dels Diputats adscrit al Grup Parlamentari Plurinacional SUMAR, ha registrat una pregunta escrita al Govern de l’Estat espanyol per tal d'aclarir la raó per la qual una veïnada resident a Santa Margalida des de fa tres dècades ha vist denegada, amb l’únic argument que 'només' domina la llengua catalana, la seva petició d’adquirir la nacionalitat espanyola.
També a Illes Balears
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- Vidal comença una «campanya de pressió» perquè el nou canal de RTVE en català arribi a les Balears
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Com així les Illes Balears s’han salvat de la gran apagada elèctrica?
8 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ahí les tienen, a los colonitzadores españoles: imponiendo su lengua y menospreciando a las otras.
I de ben segur que el govern espanyol no sap ni on se troba Santa. Margalida, ves que ha de fer de negar a ningú uns papers, que sols ells mateixos creuen imprescindible. Pot ser sols els demanar ....Deu sabrà el per que.
jo creie que el catala era una llengua oficial d espanya a facholandia pareix que no
El español? Que lengua es esa?
Cal fer memòria als despistats, als desorientats i als provocadors de pa sucat amb oli, que quan a l'estat espanyol li interessa pot convertir en "espanyol" qualsevol persona prèviament no espanyola sense necessitat dels "requisits" que esmenten qualcuns que mengen entrepans estranys, que remeten a constitucions que no es compleixen mai, com el dissortat article 47, i especialistes amb la posta d'ous.
..y despues un bocata de calamares
Està molt bé fer un poc de renou, però el Sr. Vidal ja sap la resposta, perquè sap què diu l'article 3 de la Constitució Espanyola. Així que ja pot empènyer per modificar-lo.
Vidaleando que es gerundio. O sea. Por qué una persona que quiere la nacionalidad “A”, debe conocer la lengua de “A”. Esto lo cuentas a cualquier nacional de cualquier otro país del mundo y se deshueva. Sigue así, Vidal. Nunca nos decepcionas.